/ Forside/ Teknologi / Hardware / Bundkort / Spørgsmål
10  srhansen 945
Opsætning til en AMD Athlon 2600+
Fra : jlnet
Vist : 476 gange
200 point
Dato : 05-06-04 21:10

Hej

Vil høre om der ikke er en som kan hjælpe mig med at få sat mit nye bundkort op til at yde det optimale
Det er et Asus A7V600 med Raid. Og en AMD Athlon XP 2600+.
Hvordan skal CPU Frequency Multiple stå? Der står 5,0X
Og ved External Frequency (MHz) står der 166/33

På forhånd tak
Jan Lemming

Kommentar
Fra : palle22

Dato : 05-06-04 22:26

De ting skal du bare lade være. Hvis du ikke vil overclocke. Det er lidt kompliceret at forklare. Vil du have mere ud af din pc, så kig ind på www.overclocking.dk

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 05-06-04 23:16

Multiplieren er låst. Den skal stå i auto.
Du kan derimod lege med FSB i BIOS.
XP 2600 ? Er det en 266MHz el. en 333MHz ? 256 kB el. 512 kB ?
Pas på hvis du overclocker.
For det første, skal du passe på CPU'en ikke bliver for varm.
Ved opstart kan pc'en gå død og det er nødvendigt at lave en BIOS reset.
Jeg har også oplevet, at Windows bli'r smadret, så det er nødvendigt at geninstallerer.Husk at tage backup !!!
God fornøjelse.
Gambrinus

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 05-06-04 23:16

Multiplieren er låst. Den skal stå i auto.
Du kan derimod lege med FSB i BIOS.
XP 2600 ? Er det en 266MHz el. en 333MHz ? 256 kB el. 512 kB ?
Pas på hvis du overclocker.
For det første, skal du passe på CPU'en ikke bliver for varm.
Ved opstart kan pc'en gå død og det er nødvendigt at lave en BIOS reset.
Jeg har også oplevet, at Windows bli'r smadret, så det er nødvendigt at geninstallerer.Husk at tage backup !!!
God fornøjelse.
Gambrinus

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 05-06-04 23:26

Hvis der står 2600 + under opstart er bios sat rigtigt. Er det overclock du er interesseret i!

Kommentar
Fra : joatim

Dato : 09-06-04 15:15

ved du hvad din cpu kører i windows??? for det kan ikke passe at den kører 5*166, som du skriver din multiplier og din fsb er...

hvis du ikke hved det så kan du downloade CpuZ på www.cpuid.com

Kommentar
Fra : jlnet

Dato : 09-06-04 20:01

Der var vist en fejl i min CPU! Så jeg har fået en ny CPU, en AMD Athlon XP 3200+ og har testet med CPU-Z

Programmet skriver:
Name AMD Athlon XP
Code Name Barton
Specification AMD Athlon(TM) XP 3200+
Family / Model / Stepping 6 A 0
Extended Family / Model 7 A
Package Socket A
Technology 0.13 µ
Supported Instructions Sets MMX, Extended MMX, 3DNow!, Extended 3DNow!, SSE
CPU Clock Speed 2200.0 MHz
Clock multiplier x 11.0
Front Side Bus Frequency 200.0 MHz
Bus Speed 400.0 MHz
L1 Data Cache 64 KBytes, 2-way set associative, 64 Bytes line size
L1 Instruction Cache 64 KBytes, 2-way set associative, 64 Bytes line size
L2 Cache 512 KBytes, 16-way set associative, 64 Bytes line size
L2 Speed 2200.0 MHz (Full)
L2 Location On Chip
L2 Data Prefetch Logic yes
L2 Bus Width 64 bits

Er det det optimale?

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 09-06-04 20:12

Ja det er sådan den skal køre! Du har en 400 Mhz 3200 +

Accepteret svar
Fra : tedd

Modtaget 200 point
Dato : 09-06-04 20:15

Frontside bus 400 Mhz! Og din cpu har en reel clockfrekvens på 2200 så det er i orden! 3200 + er en betegnelse AMD bruger så man umiddelbart kan sammenligne med med en Intel P4 på 3200 Mhz!

Godkendelse af svar
Fra : jlnet

Dato : 09-06-04 20:49

Tak for svaret tedd.