/ Forside/ Interesser / Videnskab / Biologi / Spørgsmål
10  berpox 1040
Duer til dissektion
Fra : sydabe
Vist : 449 gange
20 point
Dato : 03-06-04 00:21

Jeg skal til biologieksamen på lærerseminariet den 14. juni. Jeg har skrevet en teoretisk opgave om rovfugle og skal i denne sammenhæng gerne studere og dissekere en due for at lave en sammenlignende analyse.

Jeg har forsøgt at kontakte alverdens skadedyrsbekæmpelsesforeninger og brevdueforeninger uden held og derfor forsøger jeg nu her.

Jeg skal bruge en due til at øve mig på fredag den 11. juni og en due til selve eksamen den 14. juni. Alt vil naturligvis foregå med største respekt og under seriøse forhold.

Håber at der er nogen der kan hjælpe mig.

V h Espen

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 03-06-04 00:30

Ring til kommunen hvor du bor Deres vejmænd samler døde påkørte fugle op hver dag ( desværre ) det kan værer du kan lave en aftale med dem
Mvh Sune

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 03-06-04 01:06

Eller hvis du bor i københavn, kan man næsten ikke undgå at træde på en due, på rådhuspladsen.

Kommentar
Fra : qfha

Dato : 03-06-04 08:12

Kontakt en lokal jagtforening/ jaghundeklub, de har duer i fryseren (altså hele).

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 03-06-04 08:44

Spørg racedue-klubberne. Duerne avler på livet løs lige nu, så chancen for at få en der ikke kan bruges er ganske stor.

Hvor bor du (ungerne og deres bedstefar har et dueslag fyldt med duer - det kunne jo være der var et par stykker der skulle af med hovedet).

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 25-06-04 00:39

Husk at lukke spørgsmålet!!!

Accepteret svar
Fra : arne.jakobsen

Modtaget 20 point
Dato : 11-08-04 23:43

Hej Sydabe! Nu HAR du jo forlængst fået svar på dit spørgsmål. Håber du fik glæde af det. Men husk lige for en ordens skyld at acceptere et af svarene, så spørgsmålet kan blive lukket, og den person der gav det bedste svar kan få de udlovede points!

Kommentar
Fra : svampen_arne

Dato : 08-10-04 15:38

gaaaaaaaaaaaaaab arne har du ikke noget bedre at få tiden til at gå med ???

Godkendelse af svar
Fra : sydabe

Dato : 10-11-04 10:50

Tak for svaret arne.jakobsen.

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 10-11-04 10:59

Imponerende.

Arne er den nærmest den eneste der ikke har afgivet et brugbart svar!