/ Forside/ Teknologi / Hardware / Bundkort / Spørgsmål
10  srhansen 945
lyden lyder som mus der skriger på hjælp~
Fra : return
Vist : 520 gange
50 point
Dato : 01-06-04 20:15

hej

så er der noget galt med lyden på mit bundkort (Asus )når jeg ser film ,spiller spil osv så er lyden meget svag og meget forvrænget lyder nærmest som om der er mus i maskinen . har prøvet at geninstallere lyddriver men det virker ej hvad er der mon galt ???
har en cdrom med de korrekte driver til bundkortet så forstår ikke helt hvorfor det lige har sat sig på tværs .

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 01-06-04 20:17

Hmm? Har du microfon tilsluttet?

Kommentar
Fra : return

Dato : 01-06-04 20:20

ja og microfon mener at alt er tilsluttet og boost er også slået til

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 01-06-04 20:21

Du siger bundkort, er det med integreret lydkort eller separat.

Kommentar
Fra : return

Dato : 01-06-04 20:25

det er med integreret lydkort så kan det da være røget ?

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 01-06-04 20:32

Det integrerede lydkort kan ikke skiftes, så bliver det hele bundkortet.
Men der er ingen større effekt, det er kun hvad man kalder medhør.
Så jeg vil anbefale at du installerer et lydkort.

Accepteret svar
Fra : BjarneD

Modtaget 60 point
Dato : 01-06-04 20:32

Det er sikkert det sædvanlige c-Media lydkort der driller.
Prøv at se om Windows update ikke skulle have en opdatering til lydkortdriver.
Prøv at gå i Kontrolpanel og tjek indstillinger for Multimedie eller hvad de kalder det i din version.

Kommentar
Fra : return

Dato : 01-06-04 20:34

ok det vil jeg så prøve i morgen så vender tilbage hvis det virker med lidt point

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 01-06-04 20:34

Mixer indstillingerne skulle måske også lige tjekkes da hvis det er C-Media, der er mange indstullingsmuligheder, selv stik udgangene kan ændres.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 01-06-04 20:35

Men prøv lige at se i enhedshåndtering om lyd IRQ ikke
konflikter med anden hardware.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 01-06-04 20:38

Du kunne jo osse prøve at installere / geninstallere directx 9!

Godkendelse af svar
Fra : return

Dato : 02-06-04 19:47

Tak for svaret BjarneD.
         så har jeg lyd på igen så du modtager lige lidt point som tak for hjælpen

forsat god dag .