/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
fn knappen på bærbar
Fra : jollydog
Vist : 601 gange
200 point
Dato : 11-05-04 22:36

HAr en bærbar som har en overgang i tastaturet.
det betyder at fn knappen er slået til hele tiden, så man skal holde på den for at skrive normalt.
man må kunne disable den helt i windows. evt. i regedit.
kan ikke komme i bios.

Kommentar
Fra : M8M

Dato : 11-05-04 22:46

Hvis du ikke får svar her, så prøv evt. også på www.eksperten.dk

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 12-05-04 00:53

fn knappen er en del af selve computeren og det virker før windows er installeret. Som du jo nok ved skal fn knappen bruges til at aktivere funktioner som for eksempel skærmindstillinger.

Det er ikke særligt svært at afmontere tastaturet, men hvis du ikke ved hvordan man får frigjort det skulle du måske se om du kan finde en der kan gøre det for dig.
På mange bærbare skal man fjerne dækslerne over hængslet til skærmen så kommer man ned til de skruer der holder tastaturet på plads og det kan jo være, at det er noget der kan rettes uden videre.

Kommentar
Fra : jollydog

Dato : 12-05-04 15:51

Det er pga. der blev spildt cola i tastaturet, hvorefter det blev meget ustabilt, altså duede en gang i mellem.
Har haft det af mange gange, og har sågar smidt det en tur i opvaskemaskinen. Det hjalp og gør at det altid dur nu, på nær Fn knappen som beskrevet.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 12-05-04 16:20

af med tastaturet igen og få fjernet den fejl.