/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Kan ikke afspille DVD på mit DVD-Drev
Fra : stefanahm
Vist : 787 gange
120 point
Dato : 11-05-04 10:17

Jeg er den lykkelige ejer af SONY DVD-ROM DDU1612, den har virket upåklageligt i den tid jeg har haft den. Men lige med et vil den ikke afspille DVD.
Der er intet medie i drevet eller formatet kendes ikke ???

Hjælp !

Stefan

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 11-05-04 10:26

Jeg kunne forestille mig, at dit laserhovede trænger til at blive renset.
Køb dig en rense-cd og prøv at rens den, og se om det ikke hjælper.

Der skal ikke meget støv/svavs til før det ikke kan læse skiverne.

Hvor ofte man skal gøre det, er selvfølgelig først afhængig af hvor meget man bruger drevet, men også hvordan forholdende ellers er i rummet, så jeg vil skønsmæssig sige hver 10. time man har brugt drevet.

ellebye

Kommentar
Fra : stefanahm

Dato : 11-05-04 10:29

Det lyder ikke usandsynligt, men den kan uden problemer afspille Lyd-CD'er.

Og nogen forslag til en fornuftig rense DVD

Stefan

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 11-05-04 10:36

Den jeg har hedder blot "CD laser Lens Cleaner" og den fungerer både i cd- og dvd-drevet.
Ellers tror jeg ikke der er så stor forskel på de forskellige rensekit, det skulle da lige være prisen.

ellebye

Kommentar
Fra : stefanahm

Dato : 11-05-04 10:39

Men er det to forskellige lasere til DVD og CD, siden jeg jo sagtens kan afspille CD'er.
Renser "CD laser Lens Cleaner" også DVD ?

Stefan

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 11-05-04 10:46

Det er intet problem, du kan jo også afspille cd-ere på din dvd, så laserhovedet må være rimelig ens. Forskellen ligger i skiverne, og der er jo ikke dem du skal rense.

Så du kan sagtens bruge rensekittet til både cd og dvd-afspillere, også de stationære.

Kommentar
Fra : stefanahm

Dato : 11-05-04 10:50

ellebye, det er sikkert bare mig MEN det kan vel ikke være rensning når jeg kan afspille CD'er.

Jeg køber dog omtalte KIT i dag, og håber det hjælper

Stefan

Kommentar
Fra : briani

Dato : 11-05-04 11:01

Hejsa

Jeg har lige haft samme proplem med min Liteon dvd,den ville heller ikke afspille film,men alt mulig andet
jeg gik ind og fandt noget firmvare til den på deres hjemmeside,og det hjalp,nu virker den 100%.

Så prøv at gå ind på Sony hjemmeside og se om der ikke lige noget firmvarer derinde til din model.

Jeg er sikker på at det ikke hjælper at rense laserhovedet.

Mvh
Brian

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 11-05-04 11:48

Ikke for noget Brian, men når noget ikke fungere fra den ene dag til den anden, så er det næppe programmellet der er noget galt med. Enten er dvd-spilleren kaput, laserhovedet svavset eller noget tredje, men softwaremæssigt nej.

Eneste årsag ellers er at det skulle være en film i et andet format, så der mangler codec, eller "filmen" er dårlig, ellers hardwarefejl.

Kommentar
Fra : briani

Dato : 11-05-04 11:54

Hejsa

Min dvd virkede ikke i Lørdag med virkede om fredagen
jeg hentede overnævnte firmvarer hos medion,lagde filerne ned på en bootdiskette,stoppede disketten i,og lavede en genstart,den opdaterede så min liteon dvd,og bag mig derefter om at genstarte igen uden diskette
og vupti så virkede min DVD igen.

Brian

Kommentar
Fra : stefanahm

Dato : 11-05-04 11:58

Der skulle ikke være nogle hardwarefejl under egenskaber, og det er alle film jeg har forsøgt flere !

Der er ikke firmware til drevet hos sony !

Stefan

Kommentar
Fra : dayworker24

Dato : 11-05-04 21:48

prøv at downloade noget der hedde klips dvd det er et software program til dvd det kan afspille uendeligt meget

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 29-05-04 01:02

Hej.

Hvis du mener du har fået svar på dit spørgsmål, kan vi så venligst bede dig om at lukke det.

Hvis du ikke ved hvordan, finder du det svar der kommer tættest på det du syntes er det rigtige, lukker det ved at taste på accepter svar ovenover svaret, og godkender det forneden.

Mvh
Ellebye

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 04-07-04 13:33

Hej.

Hvis du mener du har fået svar på dit spørgsmål, kan vi så venligst bede dig om at lukke det.

Hvis du ikke ved hvordan, finder du det svar der kommer tættest på det du syntes er det rigtige, lukker det ved at taste på accepter svar ovenover svaret, og godkender det forneden.

Mvh
Ellebye