/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Memory Stick Duo / Memory Stick PRO Duo
Fra : Spartel
Vist : 320 gange
50 point
Dato : 05-05-04 23:29

Jeg har købt mig en lækker 3-mobil, og til den kan man købe et hukommelseskort som hedder Memory Stick Duo... der står i manualen at det SKAL være et Memory Stick Duo kort for at det virker, men så så jeg at der også var noget som hed Memory Stick PRO Duo.... nogen som ved hvad forskellen er?
PRO kan gå til 512mb det var jeg... men hvad er grunden til at jeg ikke kan bruge det og kun MÅ bruge det admindelige Memory Stick Duo??

Mvh.
Chris

Kommentar
Fra : zomp

Dato : 06-05-04 09:25

...sikker på at du godt kan bruge PRO kortet, den eneste forskel er hastigheden du kan arbejde på kortet med...(overførsler, tage billeder osv.).... og så størrelsen...

Higher performance than standard memory sticks
Larger storage capacities (512 MB) than standard Memory Stick cards
High-speed data transfer rate of 15 Mbps
Fast transfer rates
Advanced security with Access Control Function and MagicGate technology

Kommentar
Fra : zomp

Dato : 06-05-04 09:28

...på den anden side...du kan godt få et "Memory Stick PRO Duo(TM)" på 512 MB (det er bare RØVdyrt)

Kommentar
Fra : zomp

Dato : 06-05-04 09:31

glem hvad jeg siger..... sidder stadig og sover...!!!

"Memory Stick Duo is a smaller version of Sony's removable-flash-memory card format Memory Stick, which is roughly the size of a stick of chewing gum. Both card formats were created as storage options for portable consumer-electronics devices. "

dvs. det SKAL være DUO for at passe ned i telefonen....!

MVH

Kommentar
Fra : zomp

Dato : 06-05-04 09:34

men som jeg skriver du kan godt få Pro kort i Duo format.....herved opnår du så højere hastigheder, og mulighed for 512 MB hvis du har råd.....!

Accepteret svar
Fra : snaptil

Modtaget 50 point
Dato : 06-05-04 11:43

hmmm har hørt inde mobildebat.dk at det med pro duer ikke....

Kommentar
Fra : snaptil

Dato : 06-05-04 11:45

og duo pro kan faktisk findes billigere end bare duo og lad nu være at købe sony.. de er kun de næstbedste men de dyreste.. de andre hedder noget med sa...

Kommentar
Fra : zomp

Dato : 06-05-04 12:13

scandisk????

Kommentar
Fra : Spartel

Dato : 06-05-04 19:59

ja scandisk... havde også tænkt mig at købe deres... og ja PRO er røvdyrt... så tager bare Scandisk 128mb :) 420 kr eller lign! Takker for hjælpen!

Mvh.
Chris

Kommentar
Fra : jacoozi

Dato : 29-05-04 10:36

kan i give mig et link til en side hvor det der ikkr pro er cheap?... plz

Kommentar
Fra : snaptil

Dato : 30-05-04 14:31
Kommentar
Fra : snaptil

Dato : 30-05-04 14:36

http://webshop.hsdata.dk/nytdesign.asp?kat=0
ups ramte pro .. det var selvfølgelig ik pro

Kommentar
Fra : snaptil

Dato : 04-07-04 22:10

luk nu dit spørgsmål

Kommentar
Fra : Spartel

Dato : 20-07-04 20:47

Takker for svarene og kan forresten informere om at man IKKE kan bruge et PRO kort i sin 3mobil (har ikke selv gjort det) men det er noget med opbygningen af kortet så PRO er hurtigere der gør at det ikke vil kunne virke i en 3mobil!

Chris

Godkendelse af svar
Fra : Spartel

Dato : 20-07-04 20:49

Tak for svaret snaptil.