/ Forside/ Teknologi / Hardware / Bundkort / Spørgsmål
10  srhansen 945
Hvilken cpu sider der i en ny computer?
Fra : Mrn
Vist : 310 gange
100 point
Dato : 05-05-04 21:58

Hej,
Jeg har lige købt en brugt computer fra en netcafe, men jeg har en lille anelse om at de snyder mig.

jeg kom ved et tilfælde til at gå ind i bios og sætte den til "Default" og da jeg genstartede den, sagde den til mig, at der sad en Athlon xp 1500+ Processor i, men når jeg sætter biosen til "Turbo Settings" siger den at det er en Athlon xp 2200+ processor der sidder i, og da jeg ikke vil skille den af for at kontrollere det, spørger jeg her...
Når man køber en computer, er det så(i mit tilfælde) en 1500+ eller en 2200+ der sidder i?
på selve reklamen fra dem, siger de at det er en 2200+ der sidder i, men jeg tror de har pillet lidt!
hilsen michael

Accepteret svar
Fra : tedd

Modtaget 110 point
Dato : 05-05-04 22:04

Tror din bios har været stillet forkert!
Du kan prøve at downloade dette program http://www.lavalys.com/index.php?page=product&view=1&subpage=5
Det giver dig klart svar!

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 06-05-04 06:42

Hej Michael
Kig lidt på denne side http://www.freshdevices.com/freshdiag.html
Nettet flyde over med test programmer, som klart og tydeligt fortæller dig, hvad der er i din maskine. Kig evt. ind forbi www.tucows.dk
Hygge...
Søren

Godkendelse af svar
Fra : Mrn

Dato : 07-05-04 01:40

Tak for svaret tedd.