/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
HVORFOR: cd og dvd i samme HDD {HASTER}
Fra : masimo
Vist : 357 gange
69 point
Dato : 04-05-04 13:09

Jeg prøver i øjeblikket at sætte en dvd afspiller ind i min hdd hvor jeg i forvejen har en kombineret cd og brænder!

Men når jeg prøver at tilslutte audio? har jeg et lille problem, der er godt nok to slots hvor jeg kan sætte de ene i, men det andet er en anden type? Det vil sige at jeg kan ikke få den audio ledning ned i slottet?

Når jeg slår op i min manual omkring det emne, står der at det ene slot er til Cd1 og det andet til cd 2???????
Men det forstår jeg ikke skal jeg så have en anden slags ledning til den dvd jeg lige har købt?

MVH Mads Rasmussen

Accepteret svar
Fra : natmaden

Modtaget 79 point
Dato : 04-05-04 13:56

Det er fordi at der findes 2 slags stik/ledninger med samme funktion, på lydkortet er der så begge dele,
men det er ikke det samme som at du kan bruge dem begge, det er sansynligt at det andet stik kun er
et alternativ til det første stik.
Hvis lydkortet har et stik der hedder AUX, er det der at du skal sætte det til.
Begge typer ledninger findes i løssalg hos de fleste pc-forhandlere.
Fortæl hvad dit lydkort hedder. Så kan jeg fortælle dig mere præsist hvad du skal gøre.

Mvh. Natmaden

Godkendelse af svar
Fra : masimo

Dato : 04-05-04 14:00

Nej det er iorden...! Det er nemeligt et on-board lydkort. så jeg tror ikke at der er meget at gøre

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 04-05-04 15:07

sådan et har nu også et navn
hvis at du kan lodde ledninger, har jeg et forslag.
men jeg har nu også selv mangel på et stik til mit ene drev
det spiller fint lyd fra alt, undtagen audiocd'er
Det har jeg lært at leve med.
men det forhindre dig ikke i at kopiere audio fra det over til dit andet drev, eller til hd
mp3/film osv. vil også spille fra drevet.