/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Små skadedyr ved vinduet
Fra : malkavien
Vist : 847 gange
200 point
Dato : 03-05-04 18:23

Hejsa jeg har i de sidste par år været plaget af småbitte luse lignede dyr, der kommer ind gennem vinduet på vestsiden og spreder sig op ad væggen og ned på gulvet. De er ca. 1mm lange og er rødbrune i farven og jeg aner ikke hvordan jeg skal bekæmpe dem og hvad det er for et dyr? Det forekommer kun på de to værelse med vinduet vendt mod vest!:.. Nogle der kan hjælpe?
mvh
Kenneth Brandt

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 03-05-04 18:35

Hvad har du af træer udenfor?

Kommentar
Fra : binky

Dato : 03-05-04 18:36

Jeg ved ikke, hvad det er for dyr, men du kan evt. købe fluestreamers, (dem man klistrer på vinduerne) og klistre det over, der hvor insekterne kommer. Så dør de ret hurtigt. Ellers kan du prøve at lave en kant af kanel, det kan myrer ikke lide, så det kan de små dyr nok heller ikke.. Kan du ikke beskrive dem lidt nærmere: har de vinger, følehorn , ottebenede eller seksbenede (har en betydning, hvis det er edderopper)
mvh
binky

Kommentar
Fra : malkavien

Dato : 03-05-04 18:47

De er meget små så det er lidt svært at beskrive dem, men det ser ud til at de har 2 følehorn og et skjold over kroppen og ved nærmere eftersyn er de nok mere rød sorte...

Kommentar
Fra : malkavien

Dato : 03-05-04 18:49

Prøver at drysse lidt kanel og ser om det kan stoppe dem men problemet er at de allerede har spredt sig op ad væggen og ned på gulvet og hver gang jeg støvsuger dem op eller fjerner dem med papir kommer de med det samme igen. Har et grantræ og et andet træ udenfor vinduet ca. 10 meter ude men kan ikke se nogle dyr på dem..

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 03-05-04 19:09

Den er svær,tør ikke gætte.
Hilsen keldd

Kommentar
Fra : binky

Dato : 03-05-04 19:44

Du kan prøve at samle et par stykker og sende dem til skadedyrslaboratoriet, så vil du få at vide, hvad det er, og hvordan de skal bekæmpes. Hvis du sender dem i en tændstikæske, skulle de nok være hele, når de når frem. Det lyder mystisk. Jeg har lige været igennem en insektbog, og der er ikke lige nået af den beskrivelse.
mvh
binky

Kommentar
Fra : Hovsan

Dato : 03-05-04 19:47

Du kan også kigge her, så kan du måske selv finde dyret via billeder og se, hvad der er at gøre

http://www.dpil.dk/frames/spom_frm.htm

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 03-05-04 21:47

Ser de sådan ud eller sådan ca??????
Mvh sune
http://www.dpil.dk/frames/spom_frm.htm

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 03-05-04 21:47

Ups kig under blød borebille

Kommentar
Fra : malkavien

Dato : 04-05-04 13:47

Nej synes ikke det ligner borebiller overhovedet :(

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 25-05-04 22:29

Husk at lukke spørgsmålet
Mvh Sune