/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Trådløst netværk, mange meter?
Fra : BXTC
Vist : 417 gange
100 point
Dato : 30-04-04 14:49

Jeg vil gerne vide hvilket trådløst netværkskort jeg skal vælge, når mig og min genbo vil dele en internet forbindelse, jeg har en bærbar pc så det skal være et PCMCIA kort, og gerne med udtag til ekstra antenne. Vi bor ca 100 meter fra hinanden, nu mere rækkevide kortet har nu bedere, ved en ven har et netværkskort med udtag til ekstra antenne, hvor han har sat en hjemmelavet antenne på, den virker om til 300 meter indendøres, kan bare ikke få fat i ham desværre!

Kommentar
Fra : Soenne

Dato : 30-04-04 19:31

Jeg vil formode at du skal gå efter mærkevarer som f.eks D-link eller 3com.

På min arbejdsplads tester jeg lige nu et D-link PC-card, (jeg mener det hedder DWL-620) repeateren står ca. 1m over gulvet, der er 2 murstensvægge imellem samt en masse stålreoler med stålplader (elendige betingelser), jeg kan få signal på ca. 90 meters afstand !!

Det er planen at repeateren skal op i 4 meters højde, og i samme hal som behovet er, men det bliver dog ikke før om ca. 14 dage.

Kommentar
Fra : BXTC

Dato : 01-05-04 19:23

Ja, men jeg kan ikke finde noget om den d-link du snakker om, har du et link eller kan du fortælle mig hvor kan jeg få fat i den?

Accepteret svar
Fra : Soenne

Modtaget 100 point
Dato : 01-05-04 21:37

Undskyld, den hedder DWL 650+ (22 Mps), du kan finde den på www.edbpriser.dk

Godkendelse af svar
Fra : BXTC

Dato : 03-05-04 10:11

Tak for svaret Soenne.