/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Lite On DVD Brænder LDW-411S
Fra : steno
Vist : 285 gange
200 point
Dato : 28-04-04 22:46

Jeg har netop købt ovenstående med medfølgende software (Sonic MyDVD Installer Disc v.4.0 samt Power DVD XP 4.0.) Jeg installerede kun Sonic, og gik herefter igang med en test. Jeg har en video på 3T 42M liggende på HD og var godt klar over at den ikke kunne være på en DVD+R,så det var lidt dumt. Nå men da der var gået 33 timer bare med encoding havde den kun nået 69% af processen.
Jeg havde regnet med, at DVD brænding foregik lige så nemt som alm. CD-RW brænding. Kan det være rigtigt, at encoding tager så lang tid? og at brændingen ikke går igang, på samme måde som når jeg brænder med min Plextor PX-W4824TA. Ville det hjælpe at jeg brugte Nero 6 ? Jeg har kun Nero 5 og den dur ikke til DVD. Jeg har læst lidt om dvdshrink30beta5 programmet. ville det hjælpe?
Jeg håber på en som kan give mig et godt og uddybende svar på hvad der går galt for mig. PCS Jeg har en Compaq 5WV275 med AMD Duron 750MHz - og kører XP Pro. Er der en der har-eller kan henvise til en side for Dummies med Step by step brugervejledning ville det være herligt. Hvis i mener mit køb generelt er et dumt køb må i gerne kommentere det, da jeg stadig har bytteret.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 28-04-04 23:01

Det kan godt tage adskillige timer, særligt når din processor er så "lille" som din er!

Kommentar
Fra : steno

Dato : 28-04-04 23:08

Det var et meget kort svar, som jeg ikke rigtigt kan bruge til noget !

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 28-04-04 23:14

dvd shrink er rimelig hurtig på min! Bruger omkring ½ time med en XP 2400 + processor!

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 28-04-04 23:15

generelt er dvd brændere hardware krævende. Din computer er for lille til at udnytte en dvdbrænder fuldt ud! Er det svar nok?

Kommentar
Fra : steno

Dato : 28-04-04 23:39

På emballagen står der: System Requirements: CPU Pentium III 450MHz or higher-Pentium III 800MHz is recommended. Så jeg kan godt følge at min PC på 750MHz vil være længere om det end din på 2400MHz. Det er dog ikke så vigtigt for mig om der går nogle timer-jeg skal jo ikke stå med et håndsving ! Det jeg stadig efterlyser er. Selve fremgangsmåden. Trin for trin. + kommentarer til de øvrige underspøgmål!

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 28-04-04 23:45

Kan du læse engelsk så er http://www.dvdrhelp.com/ en god side

Accepteret svar
Fra : pallebhansen

Modtaget 200 point
Dato : 29-04-04 00:05

Ja Nero 6 er faktisk rigtig god, og nej din brænder er ok, og skal ikke byttes.
http://www.slysoft.com/da/
http://www.abmedia.dk/video/svcdinfo.htm
http://www.dvdrip.dk/article.php?sid=18
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : olehermann

Dato : 29-04-04 10:15

Hvis du prøver at convertere med Ulead Movie Factory 2.0 er du færdig på ca 1/2 Time og filen kan du rippe med
Clone DVD ,det får du en ISO fil ud af som er lige til at brænde.Movie factory er selvforklarende og Clone dvd er på dansk. www.slysoft.com www.ulead.com

Godkendelse af svar
Fra : steno

Dato : 29-04-04 11:29

Tak for svaret pallebhansen.