/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
RAM-Blokke
Fra : plb
Vist : 1512 gange
20 point
Dato : 27-04-04 15:36

Hej

jeg skal have købt nogle flere RAM til min pc, men jeg har hørt noget om at det ikke er alle slags blokke der kan passe til alle pc'er...
hvis det er sådan hvordan finder jeg så ud af hvad for nogen der passer i min pc?

mvh P/lb

Kommentar
Fra : kaptajnkaber

Dato : 27-04-04 16:11

Det står i din manual til dit motherboard hvilken type ram som understøttes. Hvis du skriver hvilket motherboard du har, så kan jeg nok finde ud af det for dig.

Kommentar
Fra : kaptajnkaber

Dato : 27-04-04 16:12

Du kan nok også se på dine nuværende ram hvilken type de er. Der står ofte et lille klistermærke eller lignende. Du skal se efter PC-XXX nummeret og hvor mange pins rammmene er. Hvis der er to "hakker" er det 168 pins, hvis der kun er ét hak, så er det 184 pins.

Kommentar
Fra : kaptajnkaber

Dato : 27-04-04 16:14

PC-XXX nummeret viser dine rams hastighed. Hvis der står fx PC-133 er det de "hurtige" SD-ram du ska ha fat i, står der fx. PC-333 er det DDR-ram.

Kommentar
Fra : plb

Dato : 27-04-04 16:49

der står BT-59033-T001 PC100 BATCH 0010984A

mvh P/lb

Accepteret svar
Fra : kaptajnkaber

Modtaget 30 point
Dato : 27-04-04 16:55

Ok, så skal du have fat i nogle SD-ram med hastigheden PC-100 (100 MHz) De kan være lidt svære at få fat på fra nye, så et kig i den blå avis er at anbefale. De er højst sanddynlig 168 pins, men tjek lige for en sikkerheds skyld (antal hakker - se ovenfor). Held og lykke.

Vh KK

PS. Se i din manual hvor mange MB dit motherboard kan trække i hver ram - port. Tallet vil højst sandsynligt være 1024, men tjek for en sikkerheds skyld. Du kan evt. købe PC-133 SD ram og køre dem i en lavere hastighed hvis du ikke kan få fat på de andre.

Godkendelse af svar
Fra : plb

Dato : 02-05-04 20:08

Tak for svaret kaptajnkaber.