/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
mpeg dekoder
Fra : webgun
Vist : 422 gange
20 point
Dato : 26-04-04 20:13

jeg har lige brændt en cd med en bilvideo og afspillet den i DVDen. fint nok!!! jeg har flere videoer men de skal kodes om til MPEG. der står godtnok at det er MPEG, hvis jeg ser filerne i windows,men brænderprogrammet siger noget andet.

hvordan koder jeg nemmest videoerne om til MPEG ?

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 26-04-04 20:24

hvad siger brænderprogrammet de er?

Kommentar
Fra : webgun

Dato : 26-04-04 20:32

programmet siger at de ikke er MPEG.???og at jeg først skal kode dem om til MPEG.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 26-04-04 20:34

Kan de spilles i mediaplayer?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 26-04-04 20:34

Hvad er de så?
Prøv at højreklikke på filmen og gå i egenskaber og se hvad de hedder.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 26-04-04 20:35

Filmen = filen

Kommentar
Fra : webgun

Dato : 26-04-04 20:43

tedd.
yes. de kan ALLE afspilles med mediaplayer.

Kommentar
Fra : webgun

Dato : 26-04-04 20:45

refi.
de hedder alle MPEG????

Kommentar
Fra : refi

Dato : 26-04-04 20:46

Hvad hedder de .xxx - Det er vigtigt for at konstatere om det er mpeg eller bare er avi-filer.

Kommentar
Fra : webgun

Dato : 26-04-04 20:49

refi.
jeg har skam en del .avi- filer. men det er mest porno.Gnæk!

Kommentar
Fra : refi

Dato : 26-04-04 20:50

Sorry - samme tid.

Så er det nok mpeg1 og ikke mpeg2.

Du må lave en fejl i brændingen.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 26-04-04 20:54

Uanset hvad kan du jo selv bestemme formatet i dit brænderprogram (som er?)
Selvom de er mpeg og du konverterer dem til mpeg vil den jo bare lade være med at ændre dem.

Kommentar
Fra : webgun

Dato : 26-04-04 20:57

refi.
det er når jeg importere filerne til brænderprogrammet at filmen knækker.ud af alle mine MPEG filer vil den kun godtage en enkelt fil.den siger at jeg skal kode filerne(de andre) om til MPEG, skønt de er det i forvejen, siger windows altså.???

Kommentar
Fra : webgun

Dato : 26-04-04 21:02

refi.
det er når jeg importere filerne til brænderprogrammet at filmen knækker.ud af alle mine MPEG filer vil den kun godtage en enkelt fil.den siger at jeg skal kode filerne(de andre) om til MPEG, skønt de er det i forvejen, siger windows altså.???

Accepteret svar
Fra : refi

Modtaget 30 point
Dato : 26-04-04 21:04

Prøv at konvertere dem om - hvis de hedder mpeg, så konverter fra mpeg til mpeg så er de ihvertilfælde rigtige

http://www.1stvideoconverter.com/

Kommentar
Fra : webgun

Dato : 26-04-04 21:04

refi.
problemet er at DVDen kun vil læse MPEG.(tror jeg nok) når det er video.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 26-04-04 21:10

Er det en rigtig DVDafspiller vi taler om?
Og hvis ja - er skiverne i et format afspilleren kan læse?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 26-04-04 21:11

PS
Iøvrigt burde du rette din profil (den er ikke aktuel mere)

Kommentar
Fra : webgun

Dato : 26-04-04 21:15

det er en rigtig dvd afspiller.
det er alm CD-ROM skiver.
brænderprogrammet siger at det så SKAL være MPEG format.måske er programmet ikke så klog??

dvd afspilleren er en pioneer dv 515.en gammel fætter som dog er tunet til det yderste!!!

Kommentar
Fra : refi

Dato : 26-04-04 21:18

Lav dem om til VCD eller SVCD (videocder) så kan de spilles i afspilleren.
Det er også et MPEG format og det kan konverteringsprogrammet også klare.

Kommentar
Fra : webgun

Dato : 26-04-04 21:19

Ok...en griner med den profil. jeg skal også have den rettet...når engang at lysten melder sig.
som du nok kan forstå, var mig og Ram2 ikke de beste venner!!!!

han fik iøvrigt aldrig den port!!!!!!!!.GG.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 26-04-04 21:19

Hvis dit nuværende brænderprogram kan klare at lave dem om til VCD, behøver du selvfølgelig ikke konvertere dem først.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 26-04-04 21:41

Kan se at ROXIO kan klare at brænde VCDer - så det burde kunne lade sig gøre med det alene.

Kommentar
Fra : webgun

Dato : 26-04-04 22:13

Roxio er på direktørens PC.(DVD brænder)
Easy CD creator5 på Mutters PC. (CD brænder)

sidder på firmaets kontor..Gnæk!
har taget skuffen(80gb) med hjemmefra..derpå ligger videoerne.
må ikke sætte skuffen til bossens PC.så jeg flyver lidt frem og tilbage mellem DVD og CD.
forvirrene....øhh ja!!!

Kommentar
Fra : refi

Dato : 26-04-04 22:19

Hent du bare den lille konverter så - den skal nok klare det.

Kommentar
Fra : H2

Dato : 26-04-04 23:34

Hej

Jeg har haft samme problem med min DVD afspiller i min bil.
Det løste jeg ved at hente den i Mediaplayer og gemme den som MPEG igen.

Henrik

Kommentar
Fra : stevo

Dato : 09-05-04 13:29

hvordan kan man se en dvd man selv har lavet i DVD afspilleren er det fordi jeg har lavet filmen i windows movie maker eller hvad Hjælp mig please..........

Godkendelse af svar
Fra : webgun

Dato : 12-05-04 20:22

Tak for svaret refi.
jeg har brændt videoerne ned på en DVD skive.med Roxio easy create DVD.
det kører bare!!!!

fedt,fedt,fedt!!!!!!