/ Forside/ Karriere / Job / Selvstændige / Spørgsmål
10  Kortoverv.. 508
Privat dagplejer!
Fra : ymot
Vist : 495 gange
100 point
Dato : 26-04-04 11:31

Hej!
Jeg har en bekendt, der er meget interesseret i at starte som privat dagplejer.
Hun vil meget gerne sikre sig selv økonomisk forstået på den måde, at hun gerne vil sikre sig ved sygdom og evt. arbejdsløshed.
Hun bør vel også tænke på spare op til ferie og pension.
Kan du hjælpe hende - eller ved du, hvor hun skal henvende sig for at få mere at vide!
På forhånd tak!
Mvh Marianne

Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 26-04-04 11:47

Henvendelse til kommunen.

Her er det en beskrivelse fra Tranekær Kommune.
http://www.tranekaer.dk/tekstversion/info.asp?infoId=1105796

Loven §26 som der henvises til er her:
http://147.29.40.91/_MAINRF_A416647458/1920

mvh
jakjoe

Kommentar
Fra : ans

Dato : 26-04-04 11:51

Hun skal godkendes af dagplejekontoret i den kommune, hvor hun bor.

http://www.kbhbase.kk.dk/kbhbase/service.nsf/0/7ADFFC7BFC40D58141256D210039299A?OpenDocument

mvh ans

Kommentar
Fra : ymot

Dato : 28-04-04 08:01

Min bekendt ved, at hun skal godkendes af kommunen og ved også, hvor meget børnene i hendes kommune kan få i tilskud.
Det, det nu drejer sig om, er at finde ud af, hvor hun kan blive forsikret i tilfælde af sygdom og arbejdsløshed etc.
Mvh Marianne

Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 28-04-04 09:55

FOA har overenskomst med kommunerne.

http://www.foa.dk/sw7602.asp

mvh
jakjoe

Accepteret svar
Fra : mandy

Modtaget 100 point
Dato : 10-06-04 20:51

Hun kan jo bare spørge sin a-kasse, fagforening, kommune. Banken kan også oplyse alt om pensionsordning.

Godkendelse af svar
Fra : ymot

Dato : 11-06-04 06:23

Tak for svaret mandy. Det var lige det svar, jeg søgte (min bekendte har allerede fået svar fra et par af stederne).

Kommentar
Fra : ans

Dato : 11-06-04 06:33

Det var da fint at mandy lige kunne give dig det svar, som du søgte. Allerede fået svar fra et par af stederne! Det er da gået hurtigt, mandy svarede i går kl. 20.51.

Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 11-06-04 06:49

ans> Undres også

mvh
jakjoe

Kommentar
Fra : ans

Dato : 11-06-04 06:57

jakjoe>

Det gjorde jeg også med det samme. Der er ikke den store forskel på de svar vi har givet og det svar mandy kom med i går den 10.06. Mandy er ny superbruger fra den 7.6.04.

Hilsen ans

Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 11-06-04 07:01

ans>

Vi skal bare være glade for, at der er kommet gode svar på spørgsmålet

mvh
jakjoe

Kommentar
Fra : ans

Dato : 11-06-04 07:05

Nemlig og nu kan en bekendt til ymot måske snart starte som privar dagplejer, takket være mandy.