/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / DOS / Spørgsmål
10  Dark_Magi.. 230
start dos
Fra : Fknight
Vist : 465 gange
50 point
Dato : 25-04-04 15:28

hey, Hvordan starter man dos i windows xp--Altså ikke bare gå ind i kør-cmd men hvordan starter man det op så man ikke kommer ind i windows, så man kører det hele fra dos. ????

Accepteret svar
Fra : myg

Modtaget 60 point
Dato : 25-04-04 15:31

Det kan du ikke, da der ikke er "rigtig" DOS i XP.

Du er nødt til at have en DOS diskette til at boote fra og evt. installere hele DOS 6.22 på din maskine.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 25-04-04 15:38

Som "myg" siger

Der er ingen dos i XP - kun kommandoprompten.

En del doskommandoer kan køres derfra, men det er ikke dos.

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 25-04-04 15:57

mangler du en dos starts-diskette så kik på www.bootdisk.com
der finder du alle versioner

Kommentar
Fra : technet

Dato : 25-04-04 19:41

Fknight >> hvad er det helt nøjagtig du vil have startet i dos , for der er du måske nødt til at lave et native prog
men ellers kan du gå direkte ind på prompten ved at bruge F8 (men det er langsomlig)
og ellers som myg er inde på nemlig " dual boot "
men men det kan lade sig gøre ja men der skal du vide lidt om interupt´s call

Kommentar
Fra : bobbels

Dato : 26-04-04 09:18

Hej!!
ursäkta att jag blander mig men hvor vil du hen med interrupt call,vil bara veta.

Kommentar
Fra : 2603ph

Dato : 26-04-04 09:25

Hej Fknight

Jeg kan kun tilslutte mig de øvrige iddlæg.
En startdiskette med DOS kan jeg anbefale, den er uundværlig, hvis man f.eks. vil
anvendes DOS-udgaven af F-PROT til at desinficere virusramte systemfiler.

Selv anvender jeg DOS en del, da der stadig er gang i salget af DOS-programmer.
DOS virker utrolig godt sammen med XP - og det går hurtigt.
Det enenste problem kan være mangelen på de særlige skrifttyper, der var med
i DOS-tiden, de er nu erstattet af andre. Måske kan de blot indlægges igen?

Det simpleste er at oprette en DOS-genvejstast på skrivebordet til dagligt brug,
og en startdiskette i reserve.

Mvh

2603ph

Kommentar
Fra : technet

Dato : 26-04-04 11:32

bobbels >> jeg ville decompile og omprogrammere NTDETECT.COM og ntldr

Kommentar
Fra : bobbels

Dato : 26-04-04 14:16

Tak for det svar det var trevligt ,hvor ville du omprogrammere NTDETECT og ntdlr eller er vi for långt inde i ett andet spörsmål.

Kommentar
Fra : technet

Dato : 27-04-04 00:21

bobbels >> vi er langt inde i et andet spg ( ja) og jeg kan se at under din profil at du skriver pc teknikker okey
men nu er det ord jo mange ting inde for dette område , jo jeg ville decompile den til assembler og så omprogrammere den igen i assembler , men jeg tror ikke at der er mange der bruger det mere, men os der er så dybt inde i maskinen som man overhovedet kan komme bruger det da endnu i visse omfang .......

Fknight >>> og som de andre også skriver så er det bedst at bruge en dos startdisk ( win98 ; winme ; ?? )
men det er bedst hvis din winxp er fat 32 for ellers kan du ikke læse din HD med mindre du bruger NTFS reader/write

Godkendelse af svar
Fra : Fknight

Dato : 04-09-05 14:40

Tak for svaret myg.