/ Forside/ Teknologi / Hardware / Bundkort / Spørgsmål
10  srhansen 945
Bundkort "bipper" ??
Fra : tommy_b
Vist : 464 gange
150 point
Dato : 23-04-04 06:27

Jeg har et problem med mit bundkort, ASUS P4s8x-x.
Min pc har kørt fint i 3 måneder men begynte pludseli, at bippe helt vildt og fryse.
Jeg har skiftet bundkortet til et nyt, samme slags.
Denne gang gik der 5 dage ! så begynte den igen at bippe helt vildt.
Jeg tror ikke, at det er nogle af de andre dele, som er i udu, idet installation af win xp vil fange disse fejl.
Nogle der ved hvad det kan være.
Jeg har kigget under hardwaremonitor og strømmen til ram og cpu stiger automatisk, indtil at tallese bliver røde.
Kan det være problemet ? Og hvad kan skyldes dette ? Virus ?

På forhånd tak.

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 23-04-04 06:37

Kender ikke bundkortet, men hvordan står dine indstillinger for overvågning/alarm i BIOS ?
Min temp. overvågning stod for lavt og derfor gav pc'en hele tiden bip fra sig.
Gambrinus

Kommentar
Fra : tommy_b

Dato : 23-04-04 06:51

Indstillinger for overvågning/alarm i BIOS står default.
Men jeg har også prøvet, at slå alarmen helt fra, med samme resultat: bip !!

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 23-04-04 07:41

Gentagne korte bip er som regel hukommelses- eller skærmdriftsfejl.

Kommentar
Fra : tommy_b

Dato : 23-04-04 08:07

Det er et laaangt hyl-bip !!

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 23-04-04 08:20

På ASUS hjemmeside burde du finde hjælp med at tyde bip-koder.
De er ikke ens i de forskellige BIOS-programmer.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 23-04-04 08:42

Det er din RAM. Prøv at afmontere den og sætte den i igen. En 'dårlig' forbindelse eller en defekt RAM klods lader ofte Windows installere uden et pip, men viser sig så som 'frysende' i tide og især utide.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 23-04-04 08:55

RAM kort monteres i Bank 0 (sokkel) er der flere sættes de i bank 1, 2 o.s.v.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 23-04-04 10:32

RAM lyder som en meget sandsynlig årsag, men jeg ville også tjekke om CPU'en og ikke mindst køleren er monteret korrekt.
Selv om MB er skiftet kan man jo godt lave samme fejl to gange.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 23-04-04 12:41

Kan osse være en tast på keyboardet der har sat sig fast

Annuller spørgsmålet
Fra : tommy_b

Dato : 09-02-06 09:24

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål