/ Forside/ Interesser / Rejser / Andet rejser / Spørgsmål
10  EA_HS 370
Lejlighed i Tyskland!!!
Fra : Picasso
Vist : 1020 gange
100 point
Dato : 21-05-02 15:31

Hejsa,
er der nogen har nogle pålidelige tlf. numre eller adresser på ejendomsmæglere i Hamborg?
Jeg skal starte på et job dernede pr. 1/8 og skal derfor have fundet en lejlighed!!!
På forhånd tak.
MFG. Picasso

Accepteret svar
Fra : PARKENSS

Modtaget 100 point
Dato : 22-05-02 00:33

Hej

Ved ikke om du kan bruge følgende "snip" til noget
Snip--------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Det kan være vanskeligt at finde en billig bolig i storbyerne. Prisniveauet på en lejet bolig i byer somf.eks München, Stuttgart, Berlin og Düsseldorf ligger på 500 DM og opefter for et enkelt værelse ogmellem 1500-2300 DM for en 3-værelses lejlighed.En ejerlejlighed i storbyerne koster gennemsnitligt mellem 300.000 og 400.000 DM.Man må påregne en udgift til bolig, der svarer til ca. 25-35% af en månedsløn.Ved henvendelse til det tyske ejendomsmæglerforbund, "Ring Deutscher Makler - RDM",i dendelstat, man ønsker at bosætte sig, kan man imod betaling få tilsendt lister med gennemsnits-priser for købe- og lejeboliger i 250 tyske byer.Leje af bolig:Boliger til leje averteres i lokale og landsdækkende aviser.Man kan endvidere benytte sig af private boligformidlere. Vær dog opmærksom på, at disse skalhave en provision, der svarer til mellem 2 og 4 måneders husleje. Betal ikke provisonen førlejekontrakten er i orden.Ejendomsmæglere, "Eigentumsmakler",formidler såvel boliger til køb som leje. Adresser på dissekan findes i de gule sider i telefonbogen.Når du lejer en bolig, bør du spørge udlejer, hvor store udgifterne er til vand, el og varme, også kaldet"Mietnebenkosten", da der betales separat derfor. Vær opmærksom på, at udlejeren kan forlangeet depositum eller en bankgaranti svarende til 2-3 måneders husleje.I de større byer ses ofte annoncer i aviserne som tilbyder bofællesskab "Wohngemein-schaften".Hvis du ønsker yderligere information om lejebetingelser kan du henvende dig til:Deutscher Mieterbund e.VAachener Str. 31350931 Köln0049 221 940 770 eller fax: 0049 221 940 77 22For yderligere oplysninger om pkt. 4.0 -7.0 henvises der til pjecen "Arbeit und Aufenthalt in

Mvh
Parkenss

Kommentar
Fra : Picasso

Dato : 22-05-02 16:22

Hejsa Parkenss,

det var udmærket info jeg fik der ja, tak skal du have

MFG. Picasso

Godkendelse af svar
Fra : Picasso