/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
dvd brænder
Fra : Nordania
Vist : 472 gange
50 point
Dato : 20-04-04 12:54

Jeg har fået ny pc med dvd brænder, og har installeret brændeprogram, nu vil jeg så prøve at brænde en cd, men så siger den "there is no drive connectet"
Hvad betyder det

Kommentar
Fra : tjantzen

Dato : 20-04-04 13:01

Computeren kan ikke se dit dvd drev eller driveren til brænderen mangler

Er det kun når du skal brænde, at den siger det?
Kan du afspille dvd'er normalt?
Hvis ikke, kan det være en løs forbindelse

Hvilket brændeprogram?
Er det kompatibelt med DVD-brændning eller er det kun til CD'er?

mvh
Thomas

Kommentar
Fra : olehermann

Dato : 20-04-04 13:04

Det er tænkeligt at din brænder og pogrammet ikke er kompatible!Er brænderen i "denne computer" hvis den er,så afinstaller brænderpogrammet og prøv med XP´s brænderpogram

Kommentar
Fra : Nordania

Dato : 20-04-04 13:06

Jeg kan godt afspille en dvd. Mit brændeprogram som fulgte med brænderen hedder
B's Recorder Gold

Kommentar
Fra : olehermann

Dato : 20-04-04 13:10

Prøv at brug xp`s brænderpogram,aner ikke hvad B's Recorder Gold er for noget

Kommentar
Fra : Nordania

Dato : 20-04-04 13:14

hvor finder jeg xp's brændprogram

Kommentar
Fra : refi

Dato : 20-04-04 13:28

XP har ikke noget DVD brænderprogram.

Er du sikker på det er en brænder.

Sidst der var en med samme problem viste det sig at det kun var en afspiller og ikke en brændfer.

Hvad hedder den præcist?

Kommentar
Fra : Nordania

Dato : 20-04-04 13:33

Den hedder NEC DVD_RW ND-250QA

Kommentar
Fra : refi

Dato : 20-04-04 13:40

Er du sikker på det ikke hedder 2500A

Kommentar
Fra : refi

Dato : 20-04-04 13:44

Uanset dette må der i brænderprogrammet være en opsætning hvor du kan vælge drev osv.

Står dit drev i stifinder - kan du afspille fra drevet.

Kommentar
Fra : Nordania

Dato : 20-04-04 13:46

Jo, du har ret

Kommentar
Fra : refi

Dato : 20-04-04 13:49

Okay

Så ved vi da at det er en DVD brænder

Så kig lige i stifinder hvad drevet hedder.

Kommentar
Fra : Nordania

Dato : 20-04-04 13:55

jeg skrev tidligere at brændeprogrammet fulgte med brænderen, det var ikke rigtig.
Vi købte 2 pc'er til vores børn, og de havde kun en af den slags brænder vi havde bestilt, så vi fik en anden i denne her og der fulgte ikke noget program med. Den anden pc fungerer fint med det brændeprogram, så det duer nok ikke til denne brænder.
Jeg har fra tidligere, brændeprogrammet Nero 5 men det er ikke til DVD, men kan jeg opdatere den til en nyere, og hvor, da jeg syntes det var et nemt og godt program

Kommentar
Fra : Nordania

Dato : 20-04-04 13:56

DVD-rw-drev

Kommentar
Fra : refi

Dato : 20-04-04 14:02

Så nærmer vi os jo sagens kerne (det er nu nemmere når vi har de rigtige oplysninger)

Jeg tror nu ikke brænderprogrammet har noget at gøre med det.
Brænderen er sansynligvis ikke installeret korrekt.
Men prøv at installere et andet brænderprogram - der er masser - også gratis

Dette er et godt program men kun tildels gratis
http://www.ulead.com/dmf/runme.htm

Bortset fra det er det for dårligt af sælgeren at I ikke har fået et brænderprogram med den anden brænder - det har I krav på.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 20-04-04 14:07

Krav var måske lige et stærkt ord - meeen

Her kan du læse lidt om dvd problemer med nero, finde drivere der løser problemet osv.
Prøv lige at læse det igennem - han kan heller ikke finde sin brænder.

http://www.barner.dk/anmelderen/Lite-On%20LDW-401S%20Internal%20Retail/

Accepteret svar
Fra : refi

Modtaget 50 point
Dato : 20-04-04 14:08

Ligeledes skal du være opmærksom på at NEC-brænderen kan brænde både + og -

Den anden kun -

Godkendelse af svar
Fra : Nordania

Dato : 20-04-04 14:38

Tak for svaret refi.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 20-04-04 14:43

Selv tak - håber du fandt en løsning.....

Kommentar
Fra : olehermann

Dato : 20-04-04 15:56

nu vil jeg så prøve at brænde en cd,
Syntes lige det skulle med i spgm