/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
PS/2 mus til seriel port
Fra : zxcvbnm1
Vist : 504 gange
100 point
Dato : 19-04-04 22:35

Jeg er kommet i besiddelse af en Trust Ami mouse 250S Cordless.
Desværre kan jeg ikke få den til at fungere på min aldrende Newtech Avanti, der ikke har PS/2 port men kun seriel port. Jeg har prøvet med et overgangsstykke (PS/2 til seriel) uden held.
Når jeg tilslutter musen er der tilsyneladende forbindelse mellem sender og modtager (jeg kan se en lille grøn lampe på modtagerne, der af og til glimter).

Kan nogen evt. hjælpe - eller er det bare helt håbløst.

Accepteret svar
Fra : dscoop80

Modtaget 110 point
Dato : 19-04-04 22:37

Foreslår du køber et PCI-kort med USB... (www.edbpriser.dk)...
og køber en adapter fra PS/2 til USB...

Mvh. Cooper

Kommentar
Fra : zxcvbnm1

Dato : 19-04-04 22:58

Jeg har et PCI-kort med USB 1.1 så det lyder som en god idé at prøve med en PS/2 til USB-adapter.

Godkendelse af svar
Fra : zxcvbnm1

Dato : 19-04-04 23:25

Tak for svaret dscoop80.

Kommentar
Fra : Andreas1982

Dato : 21-04-04 22:53

Hvor kan man købe sådan en PS/2 til USB adaptor??
Jeg har samme problem men kan ikke finde det på edbpriser.

/Andreas

Kommentar
Fra : Andreas1982

Dato : 25-04-04 22:37

Har selv købt spdan en fætter nu...
De kan fås i Ekspert til 149.95,-, men så sparer man også USB plads da den kun optager en USB og kan tilknyttes tastatur og mus.

Kommentar
Fra : zxcvbnm1

Dato : 08-05-04 11:07

Til Andreas1982:
Ved dun tilfældigvis, hvor der i nærheden af Korsør skulle være en Expertforretning, hvor man kan købe omtalte USB-adapter?

/zxcvbnm1