/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
dvd-brænder
Fra : Finnhj
Vist : 360 gange
100 point
Dato : 19-04-04 19:02

Hejsa. Jeg har lige købt en dvd-brænder LG GSA-4040B. Men jeg kan ikke bruge red2 datawrite skiver, er der nogen der ved om den kan komme til det, og hvordan.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 19-04-04 19:14

Måske kan en firmware update klare problemet! Nyeste firmware retter som regel på medie kompatibilitets problemer

Accepteret svar
Fra : RyeJensen

Modtaget 110 point
Dato : 19-04-04 19:15

Hej Finn.
Det er helt normalt at brændere ikke kan skrive på alle fabrikater medier. På nedenstående side kan du se hvilke medier der er testet med en brænder som din.
http://www.dvdrhelp.com/dvdwriters.php?DVDname=gsa+4040b&cdrs=&cdrws=&dvdrs=&dvdrws=&dvdprs=&dvdprws=&dvdrams=&buffer=Any&list=0&orderby=Name&Search=Search

Men som tedd siger, det kan være at det kan afhjælpes med en firmware update.

Jensen

Kommentar
Fra : refi

Dato : 19-04-04 20:19

Har du tjekket om det er minus eller plus medier og hvad din brænder bruger?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 19-04-04 20:21

Nå unødvændig - den kører med alle formater.

Så kan du prøve med et andet fabrikat af skiver og se om det er samme problem.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 19-04-04 20:23

Her kan du finde drivere og opdatere firmware
http://dk.lgservice.com/index_b2c.jsp

Kommentar
Fra : refi

Dato : 19-04-04 20:24

Her er hvad du skal gøre
Siden er den jeg lige har lagt
Evt. opgradering af firmware kam hentes fra LG's supportsiden ved at klikke på "Drivers" og i næste side på "CD-RW". Nederst på listen er der en patch (driverrettelse)og firmwares (opgraderinger af program indprogrammeret i drevet) til GSA-4040B

Godkendelse af svar
Fra : Finnhj

Dato : 20-04-04 23:34

Tak for svaret RyeJensen.
Det virkede perfekt, da jeg endelig fandt ud af det, takker mange gange.

Kommentar
Fra : Finnhj

Dato : 20-04-04 23:37

Og selvfølgelig en stor tak til jer andre også.