/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
CD ROM drev mystik
Fra : Smukke_Ole
Vist : 420 gange
100 point
Dato : 08-04-04 12:56

Hej !

Her til morgen satte jeg en skive i mit CD-ROM drev (ATAPI), men lige så snart jeg ville foretage mig noget med "skiven" begyndte skuffen at køre ud og ind en 4 - 5 gange.
Jeg kan ikke se indholdet i Stifinder, idet denne hævder, at der ikke er nogen disk i drevet.
Hvad kan der være galt ?
Jeg har checket kabler og stik
Jeg har opdateret driveren
Jeg har slettet drevet i enhedshåndtering
Det er blevet geninstalleret ved opstart.

Gode råd udbedes

Smukke_Ole

Kommentar
Fra : bvh

Dato : 08-04-04 13:02

Prøv at rense laserlinsen (vatpind og lidt glucolalkohol). (Hvis du ikke allerede har gjort det, skal du også prøve med en anden disk..)
mvh Bvh

Accepteret svar
Fra : dscoop80

Modtaget 100 point
Dato : 08-04-04 14:46

Tyder på fejl i cdrom-drevet! ... sikkert et gammel drev du har dig! ... foreslår du investerer i et nyt! koster kun 150-200 kr.
www.edbpriser.dk

Mvh. Cooper

Kommentar
Fra : 8x140844

Dato : 08-04-04 15:02

Har du tjekket at skuffen går helt ind? så computeren ikke stadig tror at det er åbent.....hvis skuffen sidder bare en smule i klemme kører den jo ud igen....

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 08-04-04 16:49

Nu findes der jo "drille programmer" der kan få en cd skuffe til at gå ud og ind! Det kunne jo være sådant et? Eller hvis du anvender et tastatur der har en eject knap der er gået i udu?

Godkendelse af svar
Fra : Smukke_Ole

Dato : 12-04-04 12:38

Tak for svaret dscoop80.