/ Forside/ Teknologi / Hardware / Bundkort / Spørgsmål
10  srhansen 945
billedløs opstart
Fra : grovfugl
Vist : 372 gange
20 point
Dato : 28-03-04 12:17

Hejsa, sidder og bøvler med min computer. Pt. har jeg strippet den for alt pånær grafikkort og ram. Den starter op, og det lyder rigtig nok, men der kommer intet billede på skærmen. Ah forstår det et... gør I?
grovfugl

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 28-03-04 13:04

Har du både indbygget grafikkort og et du sætter i.
Emesen.

Kommentar
Fra : grovfugl

Dato : 28-03-04 13:17

nej, og det har funket før. VH. gnispi

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 28-03-04 13:22

prøv at tænde skærmen efter du har startet comp.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 28-03-04 14:51

Skru op for lys og kontrast.

Kommentar
Fra : ruffi

Dato : 01-04-04 23:46

Hvis du har mere end en stang ram i, så prøv med en af gangen.
Har selv set samme problem pga. en defekt ram.

RUFFI

Accepteret svar
Fra : Soenne

Modtaget 20 point
Dato : 14-04-04 21:45

Har du sat systemhøjtaleren til, den kommer sandsynligvis med en række bip-lyde under opstart, hvis der er noget galt, disse bip-lyde er forskellige alt efter hvad fejlen er.
F.eks er koden for initialisation af skærm fejlet= 3-3-4 , tallet er lig antal bip og - er pause. Disse koder kan være forskellige for hver bios-fabrikant, men dem er der jo ikke så mange af, mon ikke man kan finde koderne på deres sider.

Godkendelse af svar
Fra : grovfugl

Dato : 06-05-04 13:38

Tak for svaret Soenne.