/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
NEC 1300 A
Fra : mhadberg
Vist : 174 gange
20 point
Dato : 27-03-04 19:18

Jeg har en NEC 1300A DVD-brænder, men jeg kan ikke brænde på Princo skiver. Hjælper det at installere ny firmvare og hvor finder jeg det?

Kommentar
Fra : olehermann

Dato : 27-03-04 19:30

Jeg har haft samme probl med princo,men fik dem byttet og så OK,har ikke noget med brænderen at gøre

Kommentar
Fra : refi

Dato : 27-03-04 19:38

Der er kun at købe et andet mærke af medier.
Hvilket der er bedst må du prøve dig frem med.

Kommentar
Fra : mhadberg

Dato : 27-03-04 19:59

Kan jeg ikke opdatere min firmvare for at få bedre kompatibilitet (Brug at flere forskellige mediebrands)?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 27-03-04 20:03

Det hjælper sikkert ikke noget - men det skader da ikke at prøve.

Kommentar
Fra : Brommi

Dato : 27-03-04 21:15

Det hjælper tit at opdatere sin firmware. Jeg vil helt klart foreslå dig at prøve det inden du gør det helt vilde...
du kan hente den firmware på NEC´s homepage

mvh Brommi

Kommentar
Fra : refi

Dato : 27-03-04 21:25

Ja - jeg siger jo også det ikke skader, men så "vildt" er det vel heller ikke at skifte et par cder til en femmer.

Kommentar
Fra : Brommi

Dato : 28-03-04 18:46

->refi: et par cder til en 5er... hmm.. hvordan kan du vide at han ikke har købt feks 100stks på nettet? det er da meget naturligt.. desuden vil det da også være et kæmpe nerlag at aflevere de skiver tilbage (det kan han sikkert heller ikke)..
Jeg NÆGTER desuden at tro på at det ikke hjælper med en anden firmware.. især nu når vi snakker om 1300A modellen.. det var noget andet hvis det var 2500A modellen som jeg har.. der er nemlig ikke kommet nogle firmware updates til dem endnu

->mhadberg: lige et ekstra tip www.cdrsite.com hvis du skal købe DVD/CD skiver det er meget billigere end i de danske IT butikker

mvh Brommi

Kommentar
Fra : refi

Dato : 28-03-04 18:53

"Brommi"
Der er jo ingen der siger CDerne skal kasseres - der er da sikkert andre i omgangskredsen der kan bruge dem.
Men bortset fra det er det da alletiders at opdatere først.
Så held og lykke - vi håber det virker.

Kommentar
Fra : Brommi

Dato : 28-03-04 18:56

nejnej.. naturligvis skal de da ikke kasseres. Men en af grundene til at de laver firmware updates er for at de kan læse flere medier. og lige nøjagtig den model dvd brænder fraNEC er der mange "udvidelser" til Jeg ville faktisk selv ha købt den hvis den kunne brænde lidt hurtigere på rw skiver
mvh Brommi

Kommentar
Fra : henrik59

Dato : 25-04-04 17:25

Hej mhadberg

Du skal selvfølgelig have den seneste firmware. Den kan du hente på www.herrie.org/. Sidst jeg kiggede efter, var han nået til ver. 1.09. Du kan hente en særlig auto-reset version, så du kan skifte region så tit du vil.

Jeg tør ikke sige, om det hjælper på dine skiver, men da der kommer nye mærker til ved hver ny version, er det værd at prøve. Jeg har selv en NEC 1300A, og har erfaring med Samsung 2X DVD-R og Verbatim 4X DVD-R. Det går udmærket, bortset fra, at der kommer fejl på den allersidste del af disken, når jeg brænder med 4X på Verbatim. Ved 2X er der ingen problemer.

Mvh. Henrik59