/ Forside/ Karriere / Penge / Andet penge / Spørgsmål
10  jakjoe 1088
Pasfornyelse
Fra : Dyne
Vist : 3351 gange
50 point
Dato : 24-03-04 17:11

Da jeg snart fylder 18, og i den forbindelse også skal have lavet nyt pas 2 mdr. efter, ville jeg høre om der er noget at spare ved at få lavet et nyt, inden den store dag?
Mvh Dyne

Accepteret svar
Fra : Chamira

Modtaget 60 point
Dato : 24-03-04 17:33

Hej Dyne

Både ja og nej... Hvis du er mellem 0-18 år, koster pasfornyelsen 150 kr. men gælder kun i 5 år, så skal du ud og have lavet et nyt til 600 kr. Hvis du venter til du er 18 år koster det som sagt 600 kr og gælder så i 10 år. Men i det store hele sparer du da 150 kr. på lang sigt.

Du kan læse alt om det her:
http://www.politi.dk/p39/Vejledninger/Motorkontor/Vejledning_Pas_1.htm

Mvh Mira c",)

Kommentar
Fra : laukjaersgaard

Dato : 24-03-04 17:34

Jeg fiskede lige lidt fra Købehavns politis hjemmeside:

"Prisen på et nyt pas er ændret pr. 1. januar 2000. Hvis du er mellem 18 og 67 år, koster et nyt pas 600,- kr. Hvis du er under 18 år koster et nyt pas 150,- kr. og hvis du er over 67 år, er prisen 350,- kr."

Et andet sted så jeg at passet er gyldigt i 10 år hvis du er fyldt 18, 5 år hvis du er mellem 5 og 18 og 2 år hvis du er under 5 år ved udstedelsen.

Svaret må derfor være at du nu og her sparer 450,-

Lau

Godkendelse af svar
Fra : Dyne

Dato : 24-03-04 17:39

Mira's svar var det første, så....
- men ellers tak til jer begge.