/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Medion PC fra Aldi
Fra : Kanduikke
Vist : 1709 gange
100 point
Dato : 23-03-04 23:28

Hej!

Er der nogen der kan gennemskue om det nye PC-tilbud fra Aldi, er værd at gå efter, pris/kvalitet. (Hvorfor/Hvorfor ikke)

Hvad er et "ATI Radeon 9800XXL grafikkort" (Jeg kan ikke finde det nogen steder)

På forhånd tak.

Kanduikke

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 23-03-04 23:40

Lyder som et udmærket tilbud. Generelt er medion en god computer! Med hensyn til kortet er de dog lidt "ugennemsigtige" da de bruger deres egne betegnelser, men det er mindst et almindeligt 9800 kort, og det er vel osse tilfredstillende! Du skal dog ikke regne med at få fat på computeren med mindre du stiller dig i kø fra morgenstunden!

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 23-03-04 23:57

Medion sætter noget ekstra bagefter navnet på grafikkortene fordi de har bedre specifikationer end standardkortet.

Kommentar
Fra : slander

Dato : 24-03-04 00:06

hvis du kan en smule tysk kan du se lidt mere om den her..
http://www.golem.de/0403/30412.html

mvh slander

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 24-03-04 00:09

Ser lækker ud!

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 24-03-04 00:13

Eller her på dansk http://aldi.dk/OFFER_DK/home.htm

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 24-03-04 00:21

Du finder ikke noget bedre tilbud en ALDIS, dog skal du være klar over det er uden Windows og uden højtalere, og uden skærm(dem har de også på tilbud)
Du kan roligt købe, Aldig er europas største sælger af computere, og du har fuld fortrydelsesret i 14 dage.
Jeg og en del andre har gennem tiderne købt ved Aldi, altid gode comp.
NB. Hver gang jeg ser deres tilbud, trækker det i mig.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : Bjarne_H

Dato : 24-03-04 02:15

Accepteret svar
Fra : Bjarne_H

Modtaget 100 point
Dato : 24-03-04 02:34

Jeg har tidligere købt PC m.m. hos Aldi ad flere gange og foreløbigt været meget tilfreds med kvalitet,ydelse og pris. Normalt er styresystemer og de fleste medfølgende programmer forinstalleret på PC'erne så de er køreklar fornær der selvfølgelig mangler skærm og højtalere.

Hvis man nærlæser via den tyske side som nævnt ovenover vil man da også kunne læse, at Windows XP Home med SP1 er forinstalleret ligesom mange andre programmer.

Hvis man skulle have lyst til at selv at prøve at sammensætte en lignende PC med samme software, ja så mener jeg, at man nemt vil kunne komme til at betale 50% - 100% mere andre steder.

Desværre mener min familie ikke, at jeg p.t. har behov for en nyere PC (hvad jeg desværre også selv må erkende) ellers havde jeg været en af dem der stod i kø i dag onsdag den 24.03.04 hos Aldi.

Mvh
Bjarne

Kommentar
Fra : smut

Dato : 24-03-04 06:03

det er et udemærket tilbud men hvad med og opgradere din gamle pc jeg køber selv bundkore cpu3.o og 1056 mb ddrram og 200gbhd for ca 4500

Kommentar
Fra : dscoop80

Dato : 24-03-04 10:51

Hej Kanduikke...

Du kan læse mere om pc'en i dette forum:
http://www.hol.dk/traad.asp?fID=10&tID=163439

Foreslår ikke du købe den! men sammensætter en selv!
eller får en til at gøre det! f.eks. fra www.shg.dk

Hardware fra "Aldi" og lignende har aldrig været noget værd!
det kan godt være det lyder som et godt tilbud! men det er
kun lige til du kommer hjem med en masse ukendte mærker fra
tyskland osv.

Mvh. Cooper

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 24-03-04 14:18

Foreslår at du køber Medion hos Aldi.
Jeg var i en Aldi-butik i morges, i løbet af en halv time
var det udsolgt.
Medion har serviceværksted i danmark.
Adressen: Medion Service Center
Meterbuen 6 - 12
Bygning 8
2740 Skovlunde

Tel: 70 20 42 33
E-mail: hotline@compare-support.dk
Meget god service hos Medion.
De får fem stjerner *****

Kommentar
Fra : Kanduikke

Dato : 24-03-04 14:31

Hej Alle sammen!

Tak for alle de gode råd.

Lige nu sidder jeg og skriver dette indlæg på min nye Medion PC fra Aldi

Du håber jeg bare den lever op til mine forventninger.

Tak for alle svarene.

Venlig hilsen

Kanduikke

Godkendelse af svar
Fra : Kanduikke

Dato : 24-03-04 14:33

Tak for svaret Bjarne_H.

Kommentar
Fra : Bjarne_H

Dato : 25-03-04 14:16

Hej og selv tak!

Jeg er overbevist om at du bliver glad og tilfreds med din nye PC!

En af mine bekendte har for ca. 1½ måned siden købt PC til nogenlunde samme pris og er nu p.t. meget frustreret og parat til at sælge den og købe denne fra Aldi i stedet for.

> dscoop80 - jeg ved ikke hvad du tænker på! - jeg har som tidligelere skrevet købt PC hos Aldi 2 gange og er meget tilfreds. Komponenter er bl.a. Seagate, HP, Asus , SMI m.fl. og det kan man da ikke kalde dårlige. Jeg kan endvidere også lige nævne, at jeg har brugt deres support et par gange og bl.a. fået ombyttet en Seagate harddisk da den brændte sammen hvad jeg desværre også oplevede med en IBM. Men nu har jeg kørt uden problemer i mere end et år.

Mvh
Bjarne

Kommentar
Fra : Haps

Dato : 26-03-04 00:04

Hej! Ville lige sige at min Medion Aldi PC af lidt ældre dato kører perfekt. Den spinner som en mis. Nej, forresten siger den ikke ret meget. Bravo Medion.
Jeg ville uden at tøve igen købe computer i Aldi. Min Kæreste har f.eks. en ALDI bærbar - Super kvalitet.

God fornøjelse med din invistering!

Haps

Kommentar
Fra : DorteC

Dato : 29-03-04 11:17

Hej Kanduikke
Har købt samme Medion PC men endnu ikke åbnet for herlighederne, da jeg ville håbe at kunne få nogle til at fortælle mig om den støjer meget. Det er jo en af de ting der er umulig at sige før man har tilsluttet den og jeg er meget støjfølsom. Så hvis du vil give mig en melding omkring dette vil jeg blive glad.
pft
En forhåbenlig heldig ejer af en MD8083