/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Afspilning af minidisc på pc?
Fra : M_artin
Vist : 1389 gange
100 point
Dato : 15-03-04 15:21

Hej.

Jeg har fået en minidisc af en af mine venner fra England med noget musik på. Men jeg har ikke nogen minidisc-afspiller... så er der en måde hvorpå jeg kan overføre musikfilerne til min pc og afspille dem der?

På forhånd tak,
Martin

Kommentar
Fra : Ringo_Gringo

Dato : 15-03-04 15:25

ja hvis du køber eller låner en minidisk afspiller... eller et minidisk drev... uanset hvad bliver du nød til at have noget der kan læse mediet

Accepteret svar
Fra : refi

Modtaget 110 point
Dato : 15-03-04 15:27

De fleste diskafspillere kan da spille minidisk.
Prøv at se om den passer i din maskine.
Der er mange gange en extra fordybning.

Kommentar
Fra : M_artin

Dato : 15-03-04 15:32

Der er en ekstra fordybning i mit cd-drev; er det til minidiscs? (Ja, jeg har ingen forstand på minidisc som det tydeligvis fremgår...

Kommentar
Fra : Ringo_Gringo

Dato : 15-03-04 15:32

hvad er det for nogle disk afspillere du snakker om refi??

Kommentar
Fra : refi

Dato : 15-03-04 15:34

Min har da ingen problemer med at spille de små.
Har ganske vist kun 3 af slagsen, men de kører da udmærket.
Går ud fra det gælder alle afspillere.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 15-03-04 15:35

Det er i mit stereoanlæg.

Kommentar
Fra : M_artin

Dato : 15-03-04 15:36

Det må jeg prøve lige så snart jeg kommer hjem. Tak for hjælpen refi, håber det virker!

Godkendelse af svar
Fra : M_artin

Dato : 15-03-04 15:37

Tak for svaret refi.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 15-03-04 15:39

selv tak
Håber da det virker på alle.

Kommentar
Fra : sidal26

Dato : 15-03-04 15:40

Det virker sandsynligvis ikke. Mine minidisc er ihvertfald kvadratiske og skal afspilles i en minidiscafspiller. Så mit råd vil også være at låne en af en bekendt

Kommentar
Fra : refi

Dato : 15-03-04 15:45

Så har enten spørgeren eller jeg misforstået noget.
Dem jeg taler om er ligesom "normale" CDer bare meget mindre.

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 15-03-04 15:48

Jeg er bange for, at der bliver snakket om 2 forskellige ting.

Minidisc - som angivet af "sidal26" og "Ringo_Gringo" er en lille kvadratisk enhed, som skal afspilles i en minidisc afspiller.

Og så er der muligheden som "refi" snakket om. Det er en mini CD, som passer i fordybningen i CD-drevet.

De 2 ting har intet tilfælles.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 15-03-04 15:52

refi
Det du taler om er en mini cd.
En minidisc er som sidal26 skriver kvardratisk ca. 7 cm og kan kun afspilles på en minidisc afspiller.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 15-03-04 15:58

Jamen jeg protesterer ikke.
Derfor undrede jeg mig også over spørgsmålet, for de kan da spilles i alle anlæg.
Det har hele tiden været de runde jeg har talt om.
Men det er da lidt synd for spørgeren hvis han ikke ser dette.
Det burde han nu se - for de andre passer ikke i drevet.

Kommentar
Fra : Ringo_Gringo

Dato : 15-03-04 16:42

he he et øjeblik troede jeg du mente jeg kunne komme mine minidisks i mit cdrom drev og afspille dem.... godt jeg ikke prøvede ;]

Kommentar
Fra : M_artin

Dato : 15-03-04 18:48

Okay - jeg har netop læst ovenstående og nu må jeg hellere få lånt en 'rigtig' minidisc-afspiller af en eller anden... Jeg troede også, at jeg kunne komme minidisc'en i mit cd-rom-drev, men det kan jeg tydeligvis ikke.

Det kunne vel ikke tænkes, at der findes en usb minidisc-læser til min pc? Altså, så jeg kunne overføre filerne via denne - i stedet for via en rigtig minidisc-afspiller.