/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
er strømforsyning stor nok?
Fra : alfa
Vist : 511 gange
150 point
Dato : 14-03-04 14:25

Jeg har følgende computer:
Abit nf7-s 2.0
Amd athlon xp (barton 2800+) (12,5x166 mhz)
512 mb ddr pc3200 (dane elec )
radeon 7500 64mb
Aopen fsp300-60BT watt psu. (300 watt)
1 maxtor dm 9+ 120 gig
1 cd/rw

Men den laver blå skærm hele tiden, både i winxp og win2000, og har mistanke til min strømforsyning, at den er for lille, og derfor kører ustabilt, og kommer med windows blå skærme.
Dette er min strømforsyning:
Aopen fsp300-60BT (12v)
DC output: +3,3V----28.0A(ORG), +5V----30.0A(Red), +12V----15.0A(Yel)
+5Vsb----2.0A(Purp), -5V----0.3A(White), -12V----0.8A(blue).

Vil i kommentere om min strømforsyning er for lille til overstående system spec.
Hvad betyder egentligt alle de ting med minus volt, og forskellige volt, som 3,3, +5, +12 o.s.v. hvad er det for noget
Og angående hvis man har single ram, hvor er det så bedst at placerer dem, i dimm1, 2 eller 3?

Accepteret svar
Fra : tedd

Modtaget 150 point
Dato : 14-03-04 17:38

Er der en fejlmeddelse når du får blå skærm? Umiddelbart vil jeg ikke sige din strømforsyning er for lille med det hardware du kører med! Med hensyn til ram tror jeg ikke det betyder noget i hvilken sokkel du placerer den, hvis du kun har den ene!

Kommentar
Fra : alfa

Dato : 15-03-04 08:50

Ja, jeg får en hel del fejlmeddelser, sådan her er de forskellige fejlmeddelser i win2000 og winxp:

winxp:
- driver_irql_not_less_or_equal stop: 0x000000D1 classpnp.sys
- Multiple_irp_complete_requests stop: 0x00000044

Win2000:
-Irql_not_less_or_equal ntoskrnl.exe
-bios rom checksum error (came in once after I restarted after a BSOD)
-Pfn_list_corrupt stop:0x0000004E
-Kmode_exception_not_handled stop: 0x0000001E ntoskrnl.exe

Kommentar
Fra : alfa

Dato : 15-03-04 09:28

Jeg testede min computer i går. Jeg gik først ind i bios og kørte load fail safe default, og derefter kunne jeg installerer win2000 (kan jeg vidst også selvom jeg ikke loader fail safe default, den skal bare stå slukket noget tid, så kan den godt igen). Da jeg havde installeret win2000, installerede jeg kun 2 drivere, det var grafik-, og lyddriver, og jeg lod den stå tændt omkring 3-5 timer. Lige pludselig begyndte den at genstarte, jeg tjekkede først temperaturen i bios, den var 41 grader, så ikke noget problem der, derefter kiggede jeg på voltage (under pc health i bios), her var følgende volt:
Vcc voltage (+2,5V) 2,86V (den aktuelle volt)
I/O voltage (+3,5V) 3,28V (den aktuelle volt)
CPU core voltage 1,68 V

Jeg ved ikke hvor meget den må svinge, håber på at få nogle kommenterer på det.
Jeg prøvede så at højreklikke på denne computer --> administrer --> log --> programlog
herinde stod der denne fejl, som var kommet hver eneste gang, computeren havde genstartet:
kilde: perfctrs hændelse: 3101 har fundet noget om det her: http://www.tencorp.com/SALESTIP.NSF/0/09bb20feee8f85ff85256a7d00691a2d?OpenDocument. Såvidt jeg forstår, er at den prøver at hente noget information fra noget netværk, og det kan skyldes problemet. Men er der nogle der har erfaringer med det her??

Kommentar
Fra : alfa

Dato : 15-03-04 09:29

Undskyld, I/O voltage er +3,3, ik +3,5 V

Kommentar
Fra : alfa

Dato : 15-03-04 09:31

her er lige linket igen, UDEN punktum tilsidst :) http://www.tencorp.com/SALESTIP.NSF/0/09bb20feee8f85ff85256a7d00691a2d?Ope nDocument

Kommentar
Fra : alfa

Dato : 15-03-04 09:39

Skal lige siges at da jeg testede den i går, og da den begyndte at genstarte hele tiden, der kom der ingen blå skærm, men i dos, viste den lige pludselig 1250 mhz (100x12,5), efter den havde genstartet, istedet for 2 ghz..

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 15-03-04 13:14

Er der en nyere bios til din computer? Prøv at flash til den nyeste!
Du kan osse prøve at teste dine ram med det her program (hvilken slot har du sat dine ram i?)
http://www.memtest86.com/
At computeren genstarter kan osse være manglende køling!

Kommentar
Fra : alfa

Dato : 15-03-04 16:05

Mine ram sidder i dimm2, jeg har prøvet at teste med memtest, men vidste ikke hvor længe jeg skulle gøre det, så jeg testede en halv time (er det nok?) uden fejl. Min CPU ligger på 40-41 grader hele tiden. Så jeg tror ikke det kan være det.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 15-03-04 19:51

Prøv at sætte rammen i dimm1! Har du flashed til nyeste bios? Hvad ligger din MB temperatur på?

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 15-03-04 19:51

Ja det burde være nok med memtest!

Kommentar
Fra : alfa

Dato : 16-03-04 20:38

Jeg prøvede at sætte rammene i dimm 1 igen, men den laver stadig mange windows blå skærme, men bios version er: 11/21/2003-nvidia-nforce-6a61BA1BC-20. Jeg har dog ikke flashet den endnu. Min MB temperatur ligger vist på omkring de 35 grader så vidt jeg husker. Jeg kunne dog se fra divere logfiler, at den sender disse fejlmeddelser, lige i det den kommer med blå skærm:
1) Kilde: server Hændelses-id: 2505 Serveren blev ikke bundet til transportprotokollen \Device\NetbiosSmb, fordi en anden computer i netværket har det samme navn. Serveren blev ikke startet.
2) Kilde: server Hændelses-id: 2505 Serveren blev ikke bundet til transportprotokollen \Device\NetBT_Tcpip_{C97C101B-9055-6759-AA69-5FAA0E29882F}, fordi en anden computer i netværket har det samme navn. Serveren blev ikke startet.

3) Kilde: Dhcp hændelses-id: 1006 Computeren kunne ikke konfigurere IP-parametrene automatisk for netværkskortet. Der opstod følgende fejl under konfigurationen: Forkert parameter. .

4) Kilde: Dhcp Hændelses-id: 1003 Computeren kunne ikke forny sin adresse fra netværket (fra DHCP-serveren) for netværkskortet. Der opstod følgende fejl:
Semaforens timeout-periode er udløbet. . Computeren vil fortsat forsøge at få tildelt en adresse fra netværksadresseserveren (DHCP).

Hvad menes der lige med alt det, lyder ihvertfald som om det er netværket det er galt med, og dens tildelig af ip adresser?

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 16-03-04 20:53

Ja eller dit netkort! Kan du komme på nettet i fejlsikker tilstand?

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 16-03-04 20:55

Eller måske skulle du prøve først at sætte din bios til default eller factory settings? Og så se om der kommer fejlmeddelelser!

Godkendelse af svar
Fra : alfa

Dato : 30-05-04 11:10

Tak for svaret tedd.