/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
grafikkort med tv-out
Fra : olefahnoe
Vist : 568 gange
220 point
Dato : 13-03-04 15:17

hej

jeg har købt et grafikkort Soltek geforceFX 5200 med tv-out

jeg har endelig fået den rigtige software installeret og nu vil jeg gerne have det til at vise billede på mit tv med det kan jeg ikke få til at virke.

jeg har indstillede det til PAL-B men det vil ikke

er der nogen der har sådan et grafikkort, som kan hjælpe mig videre

ole

Kommentar
Fra : refi

Dato : 13-03-04 15:25

Har ikke et sådant - men skal TVet ikke sættes på en bestemt kanal el.lign. for at tvet kan modtage billedet.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 13-03-04 15:26

Hvis du har automatisk søgning på dit tv kan du jo prøve at lade den søge til du kan se billedet.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 13-03-04 15:33

Håber du kan engelsk, ellers må vi jo finde en dansk guide
http://www.boogletech.com/modules.php?name=Sections&op=viewarticle&artid=14

Kommentar
Fra : olefahnoe

Dato : 13-03-04 15:54

jeg tilslutter til tv'et med et scartstik der er delt op i en rød/hvid/gul indgang.

OG JEG BRUGER DEN GULE SOM MAN SKAL
og så tar jeg EXT1 kanalen på mit tv

olefahnoe

Kommentar
Fra : alfa

Dato : 14-03-04 14:38

Hvilken udgang har den bagpå grafikkortet, svhs eller composite?

Kommentar
Fra : olefahnoe

Dato : 14-03-04 15:05

supervhs
og den kan indstilles til begge dele i softwareen og der er også en auto

Accepteret svar
Fra : alfa

Modtaget 220 point
Dato : 14-03-04 15:57

Har du et andt fjernsyn, eller video med direkte composite indgang. Så vidt jeg kan forstå, så har du en svhs til composite converter siddende i grafikkort udgangen. Prøv at køre et composite kabel fra grafikkortet og direkte ind i fjernsynet eller video med composite indgang, hvis du har det. Hvis du har et svhs kabel, og et fjernsyn som kan tage svhs (de lidt dyrere fjernsyne), så prøv at forbinde det kun via svhs kabel. Problemet med det scartstik du omtaler, hvor der sidder 1 video-, og 2 lydudgange på, er at det ikke altid virker med den i, det problem havde jeg, men løste det ved at køre det ind i videoen istedet for (og sætte videoen til den udgang som du har stikket sat i), og sætte fjernsynet på den sædvanlige videokanal.
Hvis fjernsynet ik kan tage svhs, så kan du formentlig heller ikke bruge den scartstik-adapter med s-vhs indgang (fordi at fjernsynet ikke understøtter svhs signal), og hvis det virker, så bliver det højst sandsynligt sort-hvid.

Kommentar
Fra : alfa

Dato : 14-03-04 15:59

Og husk at konfiguerer softwaren til den udgang du nu vælger på grafikkortet

Godkendelse af svar
Fra : olefahnoe

Dato : 16-03-04 16:36

Tak for svaret alfa.