/ Forside/ Teknologi / Hardware / Bundkort / Spørgsmål
10  srhansen 945
bios fejlkode
Fra : nielsjs
Vist : 461 gange
100 point
Dato : 25-02-04 21:48

hej
Når jeg trykker på start-knappen på min computer sker der kun det at bios- højtaleren begynder at hyle hele tiden.
Nogen der ved hvad det betyder. Det er en amitech 550 mh. bundkortet er en k6-2.
Er det nok til at vide hvad den hyletone betyder.
Hilsen Niels

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 25-02-04 21:56

Det er som regel en kombination af korte og lange hyletoner.

Accepteret svar
Fra : micjo

Modtaget 110 point
Dato : 25-02-04 21:59

Hey Nielsjs
det kan være flere ting.
Check at dine ram sidder fast, ud med dem og i igen et par gange.
Samme procedure med dine instikskort, grafik, lyd, lan, osv.
Check ide kablerne både på bundkortet og på diskene.
Og sidst stikene bagpå, skærm og tastatur.
)
Mvh Micjo

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 25-02-04 22:49

Her kan du se noget om BIOS beep, men hvis man skalæ til bunds i det der så skal man kende bundkorttype/producent. Det du nævner er din CPU.

Jeg vil umiddelbart gætte på to muligheder. Den første og mest sandsynlige er defekt RAM, den anden er et defekt grafikkort.
Tjek alle forbindelser indvendig og udvendig.
Har du flere RAM kort kan du prøve at fjerne dem skiftevis og se om det hjælper.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 25-02-04 22:52

Det gik ikke som jeg ville her er linket.
http://www.pchell.com/hardware/beepcodes.shtml#phoenix

Godkendelse af svar
Fra : nielsjs

Dato : 26-02-04 22:23

Tak for svaret micjo.
I dette tilfælde hjalp det. Selv om fejlkode linket måske også kunne have fået poinerne
Hilsen Niels