/ Forside/ Karriere / Job / Selvstændige / Spørgsmål
10  Kortoverv.. 508
Hvordan opstiller man et tilbud til f.ek~
Fra : ivanovic1
Vist : 599 gange
20 point
Dato : 17-04-02 15:31

Hvordan kan man f.eks. komme ind i FDB-kæden med sine produkter? Er der nogle der kender en nogenlunde procedure?

Kommentar
Fra : kjeldgaard

Dato : 17-04-02 16:01

Hej ivanovic1
(dig støder jeg da på "alle vegne" )

Jeg har hørt fra anden side, at FDB (og også Dansk Supermarked) er ret svære at manøvrere ind hos. Men du kan måske komme ind "ad bagvejen" .... nogle butikker under FDB har nemlig ret/mulighed til at handle ind decentralt. Jeg er f.eks. stødt på en Kvickly der var medlemsejet og de gjorde meget ud af at synliggøre, at de forhandlede lokale produkter (f.eks. specielle juice-produkter fra lokal juicefabrikant). Kunne du nu få din vare ind hos en sådan brugs/kvicly og den blev vel modtaget, var døren nok på klem i forhold til det centrale indkøbkontor hos FDB.
Ide?

m.v.h. kjeldgaard

Kommentar
Fra : ivanovic1

Dato : 18-04-02 08:39

Mange tak for svaret kjeldaard!!

Kommentar
Fra : ivanovic1

Dato : 18-04-02 08:40

Mange tak for svaret kjeldaard!!

Kan man måske få at vide hvilken Kvickly det var

Hilsen Ivanovic1

Accepteret svar
Fra : kjeldgaard

Modtaget 20 point
Dato : 18-04-02 11:38

Det kan du godt - det var i Kerteminde. Det er ca. 3-4 år siden, men mon ikke du kan spore tilsvarende medlemsejede butikker op.

Go jagt

Kommentar
Fra : ivanovic1

Dato : 18-04-02 12:32

Endnu engang vil jeg have lov til at sige tak for svaret.

Hilsen Ivanovic1

Kommentar
Fra : kjeldgaard

Dato : 04-05-02 12:07

Hej igen,

jeg er stødt på en anden mulighed for at komme på listen hos FDB, som måske kan virke for dig (jeg ved jo ikke hvilket produkt du sælger).

I butikkerne findes der formodentlig produkter, som matcher/supplerer dit produkt, kan du tage kontakt til producenten - hvis vedkommende kan se fordlene ved dit produkt i forhold til eget, kan han/hun måske være interesseret i et samarbejde og/eller en introduktion til vedkommendes kontakt i FDB.

Jeg aner ikke om modellen er prøvet, men jeg drøftede den med en bekendt der laver kunsthåndværk og som selv har tænkt sig at afprøve muligheden.

Held og lykke.