/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
mpg til dvd
Fra : grausen
Vist : 411 gange
200 point
Dato : 12-02-04 12:20

Hejsa
Er der nogen der kender til et program der kan konvertere mpg til dvd?
Det må gerne være nemt at bruge, da jeg ikke er nogen ørn

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 12-02-04 12:58

Nu findes der flere formater af mpg, faktisk 4.

Men du kan brænde en film i mpeg2 format til dvd med nok det bedste program til dette nero burning.
Og det er let at bruge.

mvh
ellebye

Kommentar
Fra : gril

Dato : 12-02-04 13:17

hejsa du skal bruge nero du kan downloade det her http://www.nero.com/en/nero-prog.php også skal du brænde den i vcd eller svcd du kan kigge på din DVD afspiller og se hvad den kan afspille jeg brænder den selv i vcd det vikker i min DVD afspiller

Kommentar
Fra : grausen

Dato : 12-02-04 13:20

Hejsa
ved mine filer står der bare mpg og jeg har nero, men jeg kan bare ikke få den til at brænde dem, så de kan ses på min dvd.
Men jeg har nogle avi filer som jeg konverterer med cucusoft og så brænder dem i dvd så kan jeg se dem

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 12-02-04 13:30

Hvis din brænder, kun kan brænde i feks. + format, og din "stueafspiller" ikke, understøtter dette format, men kun - formatet, så har du et problem. Men du skal selvfølgelig kunne se det brændte på din brænder (computeren)
Hvis din brænder kan brænde i begge formater, skal du brænde i det du ikke har prøvet.
Ellers må du købe ny afspiller, der klarer begge eller det format du mangler.
NB: Prøv at se om naboens afspiller kan.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : dk

Dato : 12-02-04 13:30

Hejsa
dette program TMPGEnc 2.521 kan det det søger

http://www.tmpgenc.net/e_main.html

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 12-02-04 14:00

Hvis du kan brænde avi-filer og se de brændte på din afspiller, kan det ikke være grundet + format på dine skiver, så er det det "forkerte" mpg format.

Du kan prøve at se, om din afspiller kan tage divx-format og så konvertere mpg-filerne til divx og brænde dem. Så er det muligt at du kan se disse på den stationære afspiller, men undersøg først om afspilleren kan afspille formatet.

ellebye

Kommentar
Fra : grausen

Dato : 12-02-04 14:08

Hej igen
mine avifiler konverterer jeg med cucusoft, det tager sin tid, men det virker, for dem kan jeg heller ikke finde ud af at få brændt i nero. Min brænder, brænder i - og det er ikke der problemet ligger

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 12-02-04 14:30

>grausen
Hvis du bruger MyDvd til dine .avi filer behøver du overhovedet ikke at konvertere først, .avi filmene brændes direkte uden forudgående konvertering. Men selvfølgelig tager det tid uanset om det er nero eller mydvd.
Det er heri mydvd's force ligger hvor andre brænder-programmer først konverterer filmene til mpeg-format. Det ses også på resultatet idet der altid vil gå noget tabt ved konvertering.

ellebye

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 12-02-04 14:53
Accepteret svar
Fra : ofa

Modtaget 200 point
Dato : 12-02-04 16:57

Ulead Movie DVD factory 2,der er hvad du skal bruge i en arb gang

Godkendelse af svar
Fra : grausen

Dato : 24-02-04 17:03

Tak for svaret ofa.