/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / DOS / Spørgsmål
10  Dark_Magi.. 230
an. DOS
Fra : Misteryman
Vist : 563 gange
50 point
Dato : 09-02-04 00:12

jeg har en film, som jeg af den ene eller anden grund ikke kan slette fra windows, så jeg prøver nu at slette den gennem dos.. MEN.. det forstår ikke noget når jeg skriver:"delete thetex~1" eller "del thetex~1"

Hvordan løser jeg det problem?

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 09-02-04 00:19

du skal skrive stien ind til filen en amppe ad gangen ind til filens placering.
C:\cd film
C:\film\ cd ny
C;\film\ny\ del thetex~1
Forstod du dette eksempel?

Kommentar
Fra : Misteryman

Dato : 09-02-04 00:26

jo det er jeg med på .. men filen ligger i roden på D.drevet. altså har jeg totalt skrevet:"D:delete thetex~1" men så skriver den bare "forkert kommando eller filnavn" :(

Accepteret svar
Fra : dk

Modtaget 60 point
Dato : 09-02-04 00:31

skift til dit d drev
tryk enter ved hver linie
c:\>d:
d:\>dir
del filnavn.xxx
husk at få efternavnet med
hvis det er NTFS kan du ikke se d drevet

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 09-02-04 00:56

Jeg tænker at den måske er låst af et program eller skrivebeskyttet har du prøvet at give den et andet navn og så slette den mvh Sune

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 09-02-04 00:58

DK> hvis det er NTFS så er der ingen DOS kommandopromt.
Hvis du bruger D:\dir vil du kunne se det filnavn som du skal skrive nøjagtigt og derefter skriver du filnavnet korrekt inklusive extension, men bruger de jokere som systemet har anvendt på grund af at filnavnet er for langt til DOS

Kommentar
Fra : dk

Dato : 09-02-04 01:07

Det er jeg klar over !!!!!!
jeg skrev "dir" kommando'en således Misteryman er klar over hvad
filen helt nøjagtigt hedder.............

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 09-02-04 01:09

Du skal ikke udelukke det Sune skriver, men hvis du er startet op i DOS ikke gået fra Windows til DOS (det duer ikke) skal du kunne slette da den ikke kan være aktiv. Den kan godt være skrivebeskyttet.
Jeg kunne nu godt tænke mig at vide hvad årsagen til ,at du ikke kan slette den fra Windows, er.
Jeg bruger TotalCommander til filhåndtering og der kan man se hele strukturen og kan ændre attributter.

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 09-02-04 01:09

Hmm slukker sku nu ingen gider jo svarer på ens ideer Hmmmmm

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 09-02-04 01:14

Jeg gør Sune

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 09-02-04 01:18

Hej
Her er et link til DrDelete http://www.spywarefri.dk/tipsogtricks.htm#dr.delete

Der ligger forklaring på dansk hvordan du skal bruge det, det sletter hvad som helst, så brug det med forsigtighed.

//bentjuul

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 09-02-04 01:28

Tak Bjarne *smiler*

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 09-02-04 01:30

selvfølgelig BentJuul!!!!!!!!!!!!!

Godkendelse af svar
Fra : Misteryman

Dato : 09-02-04 01:37

Tak for svaret dk. det var efternavnet jeg havde glemt at angive