/ Forside/ Interesser / Videnskab / Filosofi / Spørgsmål
10  ans 370
Livets store spørgsmål????????
Fra : Ram3
Vist : 584 gange
20 point
Dato : 07-02-04 17:55

Nu har jeg i mange år oplevet, at hver gang jeg taber en skive rugbrød eller franskbrød med leverpostej, lander den altid med postejen ned mod gulvet.

Findes der nogle kloge hoveder herinde, der kan hjælpe mig med min hovepine over dette dybt frustrerende spørgsmål.

Ram3

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 07-02-04 17:59

Det er sku da fordi siden med postegen på er tungest Nå mvh Sune

Kommentar
Fra : Dennis85

Dato : 07-02-04 17:59

Måske det er fordi at leverpostejens vægt og massefylde udgør en større enhed end rugbrødets, hvilket betyder at det vil vende nederst pga som vi alle ved at tungt falder hurtigere, men da leverpostenejen ikke kan slippe fri af brødet via en binding jeg ikke vil til at forklare, betyder det reelt bare at leverpostejen vender nedad da det rammer jorden (gulvet)...

\\-> Dennis

Kommentar
Fra : Dennis85

Dato : 07-02-04 18:01

Noo sune var først...
Forresten mente jeg ikke rugbrødet men franskbrødet...

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 07-02-04 18:08

Det er fordi du er uheldig. Jeg har da flere gange fjumret med en franskbrød med syltetøj eller endda honning, og oplevet at den lå lige så pænt og ventede på at blive samlet op, men det uheldige er så at det som regel er hunden der når den først. Ja, men der var da det held at det var nemt at gøre rent så jeg er vel et heldigt fjols. Tænk positivt
Hilsen
Bjarne

Kommentar
Fra : bibsamie

Dato : 07-02-04 18:15

der er da fordi du smører det på bagsiden, prøv forsiden så skal du bare se!!!!!!!!!!!!

per

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 07-02-04 18:43

Lad vær med at komme leverpostej på!

//bentjuul

Kommentar
Fra : bibsamie

Dato : 07-02-04 18:45

så kan han jo ikke se hvilken sider vender nedaf

per

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 07-02-04 18:48

Hvad med at proppe den i munden i stedet for at smide den på gulvet eller få en hund som min og hav den ved siden af dig mens du spiser så når den aldrig gulvet (44 kg Doberman)

Kommentar
Fra : ScaryMary

Dato : 07-02-04 18:49

hihi hej Ram3 eller er det hej N.... kbh
Du stiller de særeste spørgsmål*lol*Hvorfor er din bil gul?

Kh Lena.

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 07-02-04 18:56

-> bibsamie Nåh nej

//bentjuul

Kommentar
Fra : ram2

Dato : 07-02-04 19:07

>Ram3

Hej Ram3 - Velkommen på Kandu

Hvis det gennemn flere år har været et problem for dig, med at leverpostejen falder på gulvet, vil jeg nok anbefale dig, at fravælge netop denne spise, eller i hvert tilfælde gå over til leverpostej light, og se om problemet forsvinder.

Endelig kan du jo indtage dine leverpostejmadder på gulvet, hvor de åbenbart befinder sig.

Mvh
Ram

Kommentar
Fra : bibsamie

Dato : 07-02-04 19:10

ram2

som altid kommer du med det rette svar, man skulle tro at du selv havde det samme problem!!!!!!!!!!!!!

er ram3 din lillebror

per

Kommentar
Fra : ram2

Dato : 07-02-04 19:10

>Scary Mary.

Hvad har jeg nu spurgt om der er sært???

Ram

Kommentar
Fra : ram2

Dato : 07-02-04 19:12

>Scary Mary

Øhhh tror du ikke du forveksler Ram2 og Ram3??

Ram (2)

Kommentar
Fra : ram2

Dato : 07-02-04 19:14

>bibsamie

Nej vi er ikke i familie, og jeg har ikke dette leverpostejproblem, da jeg ikke spiser leverpostej. Hvis jeg havde, ville jeg klart lægge mig på gulvet og indtage den, som jeg foreslog Ram3

Ram

Accepteret svar
Fra : fridaflip

Modtaget 20 point
Dato : 07-02-04 19:16

Sig mig lige - hvor mange Ram er der her på Kandu? og problemet med leverpostejen løser du nemt ved kun at smøre det på brødets kant. Hvor tit lander brødet stående på kanten?? ALDRIG

Frida.

Kommentar
Fra : ram2

Dato : 07-02-04 19:18

>Frida.

Hvor er du altså klog

Ram

Kommentar
Fra : bibsamie

Dato : 07-02-04 19:18

hvor er du da naiv fridaflip

per

Kommentar
Fra : ScaryMary

Dato : 07-02-04 19:19

Jeg ved godt at Ram2 ikke er Ram3*lol*

Kh Lena

Kommentar
Fra : fridaflip

Dato : 07-02-04 19:20

Klog og naiv TAK

Frida.

Kommentar
Fra : ram2

Dato : 07-02-04 19:20

>bibsamie.

Sjovt så forskelligt vi kan opfatte Frida's begavelse - Men jeg holder nu på mit postulat.

Ram

Kommentar
Fra : ram2

Dato : 07-02-04 19:21

>Scary Mary

Hmmm. Det ved du godt... Hvad er det så for sære sp. JEG stiller??

Ram

Kommentar
Fra : ScaryMary

Dato : 07-02-04 19:24

Du stiller ikke sære spørgsmål. Det gør Ram3
Det er fandme ikke til at finde ud af med så mange ram.

Kh Lena

Kommentar
Fra : bibsamie

Dato : 07-02-04 19:28

ram2

jeg så lige at fridaflip ligger som nr to på top ti listen under seksulitet, findes der to eller flere fridaflip???

bare nysgerrig

per

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 07-02-04 19:30

Jeg har da hørt om at så mange ram som muligt er godt ...Jeg ka ikke lige huske hvor *ss*og så lige til en oplysning det er da muligt at være flere rammere samtidig Hi Mvh Sune

Kommentar
Fra : bibsamie

Dato : 07-02-04 19:30

scarymary nr?

jeg har 4096 rammer men jeg syntes nu at nr 2 har de bedste svar.

per

Kommentar
Fra : fridaflip

Dato : 07-02-04 19:36

>bibsamie

Selv om der findes flere Fridaflippere,
er der kun een der er god til det med sex. Mig

Frida

Kommentar
Fra : bibsamie

Dato : 07-02-04 19:45

nå dada fridaflipp

per

Kommentar
Fra : fridaflip

Dato : 07-02-04 21:50

Nååå Ram3 - hvor er du henne?? Jeg forestiller mig, at du står i dit køkken med 4 pakker rugbrød og et bjerg af leverpostej....bare sån' for at at øve dig i at tabe brødet på den RIGTIGE måde.....

Frida

Kommentar
Fra : summmer

Dato : 07-02-04 21:59

Hør nu her du "Leverpostej Joe" - Gider du lige komme på, så man kan se at du stadig interesserer dig for faldteknik vedr. leverpostej

Summmer

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 08-02-04 11:32

The Uncertentcy Princinple : Usikkerheds princippet: Schrödinger's kat : http://www.telp.com/philosophy/qw2.htm

..og så er det oven i købet kun et 'two state system'. Et binært udfald : Leverpostej eller ej

Altså selvom sandsynligheden er 1:2 kan man ikke med sikkerhed afgøre det aktuelle udfald. Der er altså IKKE tale om definite state machines.

Kan lejerpostejens flugt mod gulvet forudsiges :

Citat
Er fysikkens love evige og uforanderlige? Eller er disse love, ligesom arterne, foranderlige og af tilfældig oprindelse? Vi ved nu, at den hierarkiske opdeling i arter af plante- og dyreliv, fremkommer af den genetiske mutations tilfældigheder og naturlig udvælgelse. På samme måde har gaslovene, tryk-rumfang-temperatur sammenhængen for vand og andre substanser og termodynamikkens love deres oprindelse i molekyl-kollisionernes kaos. Men med hensyn til selve molekylerne, de partikler de består af og de kraftfelter der binder dem sammen, kan man der forestille sig, at de også får deres måde at opføre sig på, deres struktur og endda deres eksistens fra mangfoldige tilfældigheder?

Vi ville næppe stille sådanne spørgsmål om fysikkens "plan", hvis vi havde dens skelet i hånden. Men det har vi ikke. Nu og da møder vi en kollega fra et andet tankeområde, som stadig tror, at fysik har denne plan til rådighed. Han citerer Laplaces ord og gentager den Laplaceske vision som han opfatter den: lovene er definitive, begyndelseskoordinaterne og bevægelsesmængderne er definitive og derfor er fremtiden definitiv. Universet er en maskine. Nej, er vi nødt til at fortælle ham; det paradigme er revnet. Kvantemekanikken tillader os at kende en koordinat, eller en bevægelsesmængde, men ikke begge. Om de initialdata, som Laplace behøvede, siger princippet om komplementaritet eller ubestemthed, at halvdelen ikke eksisterer eller kan eksistere.

Altså : Leverpostejmad'er har tendens til at falde med 'pålægsiden' nedaf , da det sikre udfald 1:2 er ikke eksisterende.

Are you with ...?

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : ram2

Dato : 08-02-04 11:38

>Molo

Du glemmer at selv en franskbrødsmad med leverpostej har mere end 2 sider, som Frida nævnte tidligere.

Ram

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 08-02-04 11:52

ram2 -> Usikkerheds princippet dækker også mere end 2 'states'

Det er et spørgmål om determinisme kontra non-determinisme. En leverpostejsmad's fald mod gulvet er IKKE deterministisk og derfor er der ikke andet givet udfald end det faktuelle :

Den falder med postej-siden nedaf

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : ram2

Dato : 08-02-04 13:49

>Molo

Hvis du indrager voluntaritsprinciooet, vil usikkerhedsfaktoren også omhandle de andre sider af leverpostejmaden, om end sandsynligheden er lille - Men netop på grund af den ringe sandsynlighed for, at postejmaden lander på andet end de to største flader, er det jo helt korrekt hvad Frida anskueliggør, ved at foreslå Ram3 kun at behæfte franskbrødet på 1 eller flere af de andre 4 sider - Vi forudsætter selvfølgelig at det er et formbrød.

Ram

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 08-02-04 14:52

Trial and Error :

Smør : 10X10 ^10 Klap-Sammen-Ostemad'er og et tilsvarende sæt fritliggende Leverpostejmad'er (..evt på andefedt, m/ sky, løgringe og karse). En simpel sammenligning er jeg 100% sikker vil falde ud til postejen's fordel mht. til at ligge med pålægssiden nedad

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : fridaflip

Dato : 08-02-04 17:34

Jeg vil gerne ha' lov at indskyde - at jeg faktisk lige har tabt en leverpostejmad på gulvet......og TÆNK jer.... den landede sgu med postejen opad

>bibsamie
Vil du ikke lige svare mig på, hvorfor du længere oppe spørger Ram2 om der findes to eller flere Fridaflippere?? Det ved han da ikke noget om

Frida.

Kommentar
Fra : bibsamie

Dato : 08-02-04 17:40

frida

med ramses hukommelse tænkte jeg at det må han vide, da jeg blev i tvivl om det kunne være vor frida der var magthaver under sexualitet, nå da da det viste sig så at det var dig FRIDA

per

Kommentar
Fra : fridaflip

Dato : 08-02-04 17:56

HALLLOOO du er da kvik

FF.....

Kommentar
Fra : ram2

Dato : 08-02-04 18:01

>bibsamie

AT det for langsommere tænkere, kan det godt virke som om der er 2 eller flere Frida'er - Men det skyldes udelukkende hendes hurtighed.

Og Per Bibsamie "NØD" Du skal da ikke fnise smålummert af en positionsfordeling, hvor den ene eller den anden er ovenpå eller nedenunder - Der er jo ikke tale om en seksuel suverænitetsafgivelse (magthaver) men om en praktisk fordeling for gensidig størst mulig nydelse - Fes den ind

Ram

Kommentar
Fra : bibsamie

Dato : 08-02-04 18:05

ram2

har du set hvem der ligger under FF, så det er jo nok ikke noget vi skal blande os i med mindre du er til DET.

mvh
per

Kommentar
Fra : ram2

Dato : 08-02-04 18:08

>bibsamie

Under FF... Hvor??? Om jeg er med i det.... Ikke forstået!!

Ram

Kommentar
Fra : bibsamie

Dato : 08-02-04 18:14

ram2
på toppen ligger frida under hende ligger skingur,?? når du snakker om nydelse!!!!!!!!!

per

Kommentar
Fra : ram2

Dato : 08-02-04 18:20

>Bibsamie

NÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ

Det er det du mener - Jamen så ligger Frida da blødt - Og nej.... DET er jeg ikke med i

Ram

Kommentar
Fra : fridaflip

Dato : 08-02-04 18:24

Så er det GODT jeg hedder Frida og ikke FREDE FUP

Frida....

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 08-02-04 18:29

FF er godt og sundt for sjælen

Frisk & Frejdig </MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : ram2

Dato : 08-02-04 18:32

>Molo

Øhhh Lige den slags FF du omtaler her, er det ikke den fra Tuborg Fine Festival Beer?

Ram

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 08-02-04 18:44

ram2 -> 7 point for den skarpe iagttagelsesevne

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : ram2

Dato : 08-02-04 18:51

>Molo

Kald mig bar "Falkeøje"

Ram

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 08-02-04 19:04

ram2 -> Nix, men jeg ka' gå med til at kalde dig bar...

Yankie-, Holly-, Zansi-, Mars- osv..

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : sipelip

Dato : 08-02-04 23:26

Kors hvor står der meget pjat under sådan et enkelt spørgsmål :) Svaret er ikke at det er fordi den smurte side er tungest, men pga rotationshastigheden. Der er faktisk forskere der har stillet samme spørgsmål, og har forsket i det. Der kommet frem til at når en mad skubbes ud over kanten af et almindeligt køkkenbord, så begynder den ene side at falde før den anden. Det betyder at der vil opstå en rotation, hvis omdrejningshastighed er bestemt af tyngdekraften, og den passer med at maden vil vende det der før var siden nedad. Da maden bliver skubbet ud over kanten med forskellig hastighed fra gang til gang, vil den nogle gange vend 'rigtigt'. Men da alle køkkenborde har ca. samme højde, vil den rotere ca. lige langt uanset hvor i verden man taber den!

Kommentar
Fra : fridaflip

Dato : 09-02-04 01:59

Altså mener sipelip, at rotationshastigheden fra MIT køkkenbord til MIT gulv er
anderledes end i resten af verden Eller taber jeg måske bare leverpostejen hurtigere/langsommere end alle andre??

Ram skrev tidligere i tråden
Citat
AT det for langsommere tænkere, kan virke som om der er 2 eller flere Frida'er - Men det skyldes udelukkende hendes hurtighed

Altså konstaterer vi bare, at jeg taber maden lidt hurtigere end alle I andre

Frida...

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 09-02-04 13:43

fridaflip -> Hvis du er hurtigere til at tabe maden med større hastighed, viser en hurtig beregning; at da dette ingen indflydelse har på tyngede accelerationen, må det alene være din højde der er udslagsgivende for postejens katastrofeflugt mod Terra.

Heraf kan jeg udlede; du må være over 175 cm høj. Korrekt?

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 09-02-04 13:44

tyngede..??? Sludder : 'tyngde' ..selvfølgelig

</MOLOKYLE>

Godkendelse af svar
Fra : Ram3

Dato : 09-02-04 22:21

Tak for svaret fridaflip.

Kommentar
Fra : ram2

Dato : 09-02-04 22:24

>Ram3

Halllååååå - Hvem har dog vækket dig???? Eller har du bare været på Kandu kursus ????

Mvh
Ram (2)