/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Mus fryser periodevis
Fra : goldeneye
Vist : 639 gange
70 point
Dato : 07-02-04 09:38

Musen på maskinen kan finde på at låse i 5-10 sekunder for så at virke igen. Har først prøvet med 3 mus tilsluttet via PS/2, har nu en Microsoft mus tilsluttet via USB ... der har været samme problem med alle 4 mus. Nogle der har en god ide eller tip til hvad der er galt ?

Accepteret svar
Fra : bvh

Modtaget 80 point
Dato : 07-02-04 09:48

Der kører funktioner i baggrunden. Hvis dit operativsystem er XP, tryk CTRL+ALT+DELETE for at få joblisten frem. Kan du ikke se andre programmer køre, klik evt. på processer og kig efter de "aktive". Få fat i Ad-Aware (gratis http://www.lavasoftusa.com/software/adaware/) , der er et program der fjerner fjendtlige programmer fra din maskine. Det kan også være virurprogrammer....så hvis du ikke har et sådant installeret er det tiden nu...
http://www.mlin.net/ kan du finde et program der kontrollere hvilke programmer der starters når du starter din maskine, det er virkeligt godt...

Kommentar
Fra : CCjunior

Dato : 07-02-04 09:49

kan det være fordi at din CPU arbejder max ???

Junior

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 07-02-04 10:50

Hej
Prøv at kig ind på www.spywarefri.dk/forum her vil du kunne få renset din computer for snavs, opret dig som bruger det koster ingenting og stil spørgsmålet.

//bentjuul

Kommentar
Fra : goldeneye

Dato : 10-02-04 09:02

Maskinen er nu renset for spyware og snavs.

Jeg har kigget i joblisten, og lagt mærke til at "Aktiv Systemproces" ligger på over 70% og dermed sluger en masse kraft. Samlet CPU-brug er på 90-100%. Maskinen er en 2.2 GHz Athlon XP med 256 MB DDR ram. Maskinen bliver for tiden faktisk kun brugt til Net-bank via bredbånd, så det er ikke fordi der køres krævende programmer på den. Jeg har prøvet at koble Auto-Protect i Norton Antivirus fra, og håber at det hjælper. Men det kan da ikke være rigtigt at en maskine af den størrelse skulle have problemer med at køre Antivirus og Net-bank

Kommentar
Fra : goldeneye

Dato : 10-02-04 09:11

Det hele hjælper ikke rigtigt noget, CPU-brug er stadig faretruende tæt på 100%. Det eneste "specielle" der er installeret på maskinen er Java.

Kan det være fejl på hardwaren der forårsager denne fejl, eller kan det kun være softwaremæssigt ?

Kommentar
Fra : bvh

Dato : 10-02-04 09:19

Når der ikke sker noget på maskinen skal den totale CPU % ikke ligge over 5 ... men du må se at få fjernet de aktive processer. Har du kørt AD-Aware, eller et andet program der kan fjerne spy-ware...?
Jeg har selv oplevet en maskine der blev mere og mere aktiv, men det var en virus...

Kommentar
Fra : bvh

Dato : 10-02-04 09:22

Undskyld, jeg havde ikke set at du havde skrevet at den skulle være renset for det hele...Men det er nok alligevel ikke tilfældet....

Kommentar
Fra : goldeneye

Dato : 10-02-04 09:41

Det er faktisk kun når jeg kører Net-Bank fra Danske Bank at det giver problemer. Jeg har prøvet at ringe til Danske Bank´s Hotline, men de havde ikke hørt om problemet før.

Kommentar
Fra : bvh

Dato : 10-02-04 09:49

Ja, det kilder lidt i tæerne når maskinen bliver meget aktiv, når man har fat i sin bankforbindelse.
Har du mulighed for koble en anden maskine op mod banken...?

Kommentar
Fra : goldeneye

Dato : 10-02-04 10:27

Har ikke mulighed for at koble en anden maskine op.

Jeg tænker på om det kan have noget med den JAVA der er installeret at gøre.

Kommentar
Fra : bvh

Dato : 10-02-04 10:44

Nej, det kan det ikke!
Nederst på Joblisten står der cpu-brug %. Hvad står den på (det er den, der skal være under 5%, ikke "Aktiv systemprocess")

Kommentar
Fra : goldeneye

Dato : 10-02-04 10:51

CPU-brug ligger mellem 80% og 100%.

Kommentar
Fra : bvh

Dato : 10-02-04 11:06

Du må meget undskylde, men jeg synes det ligner virus som af vores maskiner en gang havde det. Her forsøgte maskinen konstant at koble op til externe adresser.

Kommentar
Fra : goldeneye

Dato : 10-02-04 11:10

Det er muligt. Jeg har lige kørt et komplet check i Norton Antivirus 2004 med de seneste opdateringer, det fandt ikke noget.

Kan dog ikke forstå at man kan sidde og surfe på normal vis uden problemer, men straks der logges på den Net-bank så bruger maskinen hele CPU kraften.

Kommentar
Fra : bvh

Dato : 10-02-04 12:27

Så har du jo nok ret i at problemet ligger hos Net-bank's program og at din maskine går ind i en eller anden sikkerhedstest-procedure som den kører en dead-lock lignende process i. Spørg andre med den samme version af opkoblingsprogrammet (hvis du kender nogen), om de har de samme problemer. Det hjalp jo ikke at spørge net-bank kunne jeg forstå.
Jeg selv bruger ikke Net-Bank, men bemærker ikke specielt øget aktivitet, når jeg kobler op på min bank.

Kommentar
Fra : martin1000ben

Dato : 10-02-04 17:46

Jeg har også JAVA installeret på min computer (2,0 ghz Athlon) - når jeg logger ind på spil.tv2.dk og ind i et spil - så når den henter alle brugere så "hakker" skærmen lige et halvt sekund og musen fryses. Men når man er igang med at spille osv. så er der intet i vejen

Jeg kender ikke til Danske Net Bank - men hvis der er flere end 1 vindue åbent så prøv at minimere dem som du ikke bruger, det hjælper ihvertfald på spil.tv2.dk. Men det er ikke noget faretruende, efter min mening og kan sagtens se film og høre musik samtidig uden der sker noget eller at det hakker.

Jeg vil også holde til at det er en virus eller noget spyware der hopper rundt - desværre.

Prøv en online virus scanner måske? (det er gratis de steder jeg bruger :)

Godkendelse af svar
Fra : goldeneye

Dato : 20-04-04 21:13

Tak for svaret bvh.