/ Forside/ Teknologi / Hardware / Bundkort / Spørgsmål
10  srhansen 945
Nyt bundkort???
Fra : bassenborg
Vist : 321 gange
150 point
Dato : 01-02-04 22:56

Hej, jeg vil gerne ha' et nyt bundkort til under 700 kr.
Men det skal gerne passe til det hardware jeg har i min computer nu, fordi jeg ikke skal ha' andet nyt hardware lige nu.
Mit system består af følgende:

ECS K7S5A, bundkort med Amd Athlon XP 1700+, processor.
2x256MB ram, pc2100.
AGP 2/4
Jeg vil selvfølgelig gerne ha' mulighed for at sætte en større processor i senere, og nogle nyere ram også.
Det skal også understøtte AGP 8, men det gør de fleste nyere bundkort vist.

Når jeg så har fundet et bundkort(med jeres hjælp), jeg kan "plugge" de ting i, jeg har i mit nuværende bundkort, hvordan forholder jeg mig så.
Skal min harddisk fek.s formateres, eller kan jeg bare flytte mit grafik- lydkort, ram og processor over på det nye bundkort, og køre videre hvor jeg slap?

På forhånd tak.

PS: Sig til hvis der ikke er oplysninger nok.

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 01-02-04 23:13

Du kan finde et godt bundkort der kan køre slot A til din prossesor, på www.EDBpriser.dk gå feks ind i produktguide, eller se hvad der er det mest populære i øjeblikket.
Ja principelt kan du bare flytte det hele og køre som før, men der kan godt være en enkelt ting der driller.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : pumba_dk

Dato : 01-02-04 23:20

Jeg vil sige dette http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=19572

har et næsten magen til og det kører bare Super

Accepteret svar
Fra : BjarneD

Modtaget 160 point
Dato : 01-02-04 23:21

Hvis du starter op i fejlsikker efter udskiftning af bundkort er der ikke indlæst drivere og du kan godt fjerne drivere og så lade systemet bede om de nye driver efter genstart. Det vil typisk være AGP, USB og IDE drivere der skal udskiftes.
Mvh
Bjarne

Kommentar
Fra : buch78

Dato : 01-02-04 23:39

Jeg vil ikke komme med nogle bud på hvilken bundkort du skal vælge.. jeg vil bare give dig et råd..

Vælg et bundkort med ATA-133 for at udnytte dine hardiske fuld ud..

Kommentar
Fra : ulleulle

Dato : 01-02-04 23:40

Ja, det er rigtigt, hvad BjarneD skriver. Du vil ellers blive præsenteret for en bunke fejlmeddelelser om drivere, når du booter Windows. Men om du kan "æde" alle meddelelserne og efterfølgende installere driverne fra den CD, der givet vis følger med bundkortet, kan komme an på et forsøg... Jeg ville nok gøre det på den måde...

Ulle

Kommentar
Fra : dscoop80

Dato : 02-03-04 15:17

Hej bassenborg...

Mit foreslag er dette:

http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=40239

MSI RULES!!! (Har selv et NERO-FIS2R kort hehe...)

Mvh. Cooper

Godkendelse af svar
Fra : bassenborg

Dato : 28-03-04 18:39

Tak for svaret BjarneD. (Endnu engang)

Kommentar
Fra : vento18

Dato : 05-07-04 00:10

Hej.

Er du kommet af med det gamle bundkort ?

Kommentar
Fra : bassenborg

Dato : 05-07-04 00:42

Ja, det er væk.