/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Genstart
Fra : palle22
Vist : 371 gange
40 point
Dato : 19-01-04 14:05

Hejsa.
Jeg har næsten lige fået ny pc, som fungerer fint. Det meste af tiden da...
Jeg har en BF1942 Demo installeret, og en gang imellem vil computeren ikke køre det. Jeg bliver connected til serveren, og den begynder at loade banen, men ca. halvvejs i det, stopper den, og genstarter computeren.
Mit system består af en AMD Athlon 2500+, AsRock K7S8X Bundkort, 512 DDR PC3200 Ram, ATI Radeon 9200 Grafik kort.
Mine RAM er i BIOS indstillet til 333Mhz under Dram Setup. Er det en fejl, og kan det have noget med mystikken at gøre?

Mange tak for hjælpen.
VH Niels

Kommentar
Fra : KooL

Dato : 19-01-04 14:17

Hey
Hvad er det for en fejl BIOS melder?

Mvh KoL

Kommentar
Fra : KooL

Dato : 19-01-04 14:20

ops læste forkert.
Nej det er ikke en fejl.

Kommentar
Fra : KooL

Dato : 19-01-04 14:26

Dit bundkort understøtter kun 333Mhz
mens dine ram kan være 400Mhz
men det er ok - de kører bare 333 Mhz.

Så det er ikke en fejl.

Er det kun i det spil systemet rebooter?
Har du prøvet at geninstallere spillet?

Mvh KoL

Kommentar
Fra : palle22

Dato : 19-01-04 14:43

Ja, det er kun i det spil. Jeg har installeret det igen, og det er ikke hver gang.
Skal jeg indstille rammene til at køre 400Mhz? Den står på auto nu. Får jeg noget ud af at ændre det til 400?
VH Niels

Kommentar
Fra : KooL

Dato : 19-01-04 14:56

400 Mhz er bedre
Jeg ved ikke om dine ram er 400 Mhz - da du ikke har oplyst hvad dine ram hedder.
Men det er oxo underordnet - da dit motherbord MAX kan kører 333 Mhz. så den kan du ikke sætte op til 400.
(det er da hvis det er de rigtige oplysninger du gav om dit Motherbord.)

Spille du BF1942 demo før du fik ny PC ? - virkede det der?

Mvh KoL

Kommentar
Fra : palle22

Dato : 19-01-04 15:02

jeg har ikke spillet det på den gamle pc. Skal jeg sætte ram hastigheden til 400, selvom mb kun kører 333?

Kommentar
Fra : KooL

Dato : 19-01-04 15:13

Nej - Det KAN du ikke!
Dit bundkort kan ikke gå højere end 333Mhz
Auto er det bedste - så finde pc'en selv ud af hvad der er den "største" mulige løsning.
og det er det din pc står på nu - 333Mhz

Tror du ikke det r Demo versionen der er noget galt med?

Mvh KoL

Kommentar
Fra : palle22

Dato : 19-01-04 15:24

Jo, det er det måske nok. tak for hjælpen. Jeg har et andet spørgsmål. Måske kan du svare på det også?
Jeg har kørt SiSoft SANDRA, som finder to problemer. Det ene er under CPU/BIOS, hvor den skriver dette tip: The system has host controllers that have not been enabled by the BIOS/OS. Check BIOS Settings.
Det andet er under ATA/ATAPI: Current transfer mode not highest supported.
Er det noget jeg skal bekymre mig om?
VH Niels

Kommentar
Fra : KooL

Dato : 19-01-04 15:39

Nej det er det ikke. med mindre at du selv har installeret bundkortet.
- Sandra fortæller dig bare hvor der muligvis er muglighed for at tweeke.

Mvh KoL

Kommentar
Fra : KooL

Dato : 19-01-04 15:42

jeg kom i tanke om at der jo er en messe updates til BF1942
hvis serveren kører en større version - er det jo ikke sikkert at du kan spille på den..
kunne måske være derfor.

Mvh KoL

btw: updatesne er linket her WWW.gameplayer.org

Accepteret svar
Fra : KooL

Modtaget 50 point
Dato : 19-01-04 15:45

de snakker om en multiplayer patch her
http://www.gameplayer.org/download.php?op=viewdownload&cid=14

Mvh KoL

Godkendelse af svar
Fra : palle22

Dato : 19-01-04 15:53

Tak for svaret KooL.

Kommentar
Fra : KooL

Dato : 19-01-04 15:59

np ;)