/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Overclocke en AMD Barton 3000+
Fra : Olle_hansen
Vist : 313 gange
100 point
Dato : 18-01-04 17:45

Hej, nu håber jeg lige, der er nogle computer-nørder/eksperter der gider svare på denne.

Min pc har disse specs:

AMD Barton 3000+ 333 mhz
1024 mb DDR

Foruden har jeg 8 kabinetblæsere der kan styres seperat ved termometre... På min processor har jeg en stor god kølerprofil, og en 80 mm PAPSt-blæser.

Er det en god ide at overclocke den? Eller er det for farligt? Hvordan gør jeg?

Er den er GOD side for begyndere?

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 18-01-04 17:56

Hvis der er tilstrækkelig køling er det ikke farligt, men det har ingen praktisk betydning med det software der findes i dag, at overclocke en processor som din. Du vil ikke kunne mærke forskel, så hvorfor få garantien til at ryge?

Kommentar
Fra : Olle_hansen

Dato : 18-01-04 17:58

Kloge ord... Endda pointe... Fedt... Mente også den var stor nok... Takker tedd

Kommentar
Fra : Olle_hansen

Dato : 18-01-04 17:59

Bare for at være besværgelig, hvad gør jeg for at få min hdd til at arbejde hurtigere? RAID 0? 10.000 rpm?

Accepteret svar
Fra : tedd

Modtaget 110 point
Dato : 18-01-04 18:03

Du skal nok op i en 10000 rpm! eller have to ens harddiske kørende i raid! Lige for at vende tilbage til overclocking. Der er mere mening i at vælge et godt grafikkort, end at overclocke din processor. Specielt til spil er det jo i højere grad grafikkortets processor der bruges i dag!

Godkendelse af svar
Fra : Olle_hansen

Dato : 18-01-04 18:22

Okay, respekt, dér...

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 18-01-04 18:27

Takker