/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / Andet multimedie / Spørgsmål
10  miritdk 2644
Brænding af DVD
Fra : peteralf
Vist : 300 gange
100 point
Dato : 16-01-04 10:57

Det er helt galt med brænding af DVD
Er der nogen som kan hjælpe mig endnu engang???
Jeg har med mit analoge video optaget en VIDEO fra en viseaften med mange gode sangere og i programmet pinnacle 8 har jeg lavet en redigering og editering med diverse overgange, rulletekster o.a.
Nu sætter jeg Pinnaclen til at "Make video" og den starter med at lave en RENDERING?
som tager en masse tid...når dette så er overstået(her er ca gået 2 times tid)
Det "færdige" resultat går derefter automatisk til brænding(Nero 6 brænderprogram)
Jeg har i forvejen sat en RW-DVD i brænderen.
Efter en lang tid er brændingen færdig.......men.. men.. men
Resultat: Jeg sætter den ny-brændte dvd i maskinen og ser til min rædsel at filmen engang imellem hakker sig frem og at lyden i flere tilfælde ikke er læbesynkron.
Nogle gange virker det som om at videoen fryser men efter 1-2-minutter fortsætter den med at spille og stadig engang imellem med små hak i lyd og billede.
Mine spørgsmål er: kan det være Pinnacle eller brænderen eller kan det ikke blive bedre???
Jeg tænker at det måske kunne være brænderen som ikke er effektiv nok??
Jeg ser hen til at der er nogen derude som ved en masse om disse problemer og evt. kan give mig nogle gode og måske enkle nemme løsninger.
For som det er nu, er jeg lige ved at opgive det hele.
venlig hilsen peteralf

Kommentar
Fra : refi

Dato : 16-01-04 11:12

Hvis du har TV-kort i din maskine kan du da tappe direkte så behøver du da ikke så mange konverteringer.

Kommentar
Fra : dk

Dato : 16-01-04 12:04

Hejsa
Har du lavet filmen om til mpeg2 ?
i stedet for at bruge nero, så brug den indbyggede brænder funktion
i pinnacle, det burde løse dit problem