/ Forside/ Interesser / Fritid / Film / Spørgsmål
10  granner01 2400
Netto fjernbetjening
Fra : Gambrinus
Vist : 852 gange
50 point
Dato : 12-01-04 13:00

Har lige købt Netto's universalbetjening.
Mit Prosonic TV og mit Schneider anlæg står ikke opført i kodetabellen.
Hvem laver disse to mærker (philips, Siemens .....etc.....)
Det ville hjælpe mig, hvis nogle vidste det, så jeg ikke skal prøve alle koderne igennem.
Gambrinus

Accepteret svar
Fra : ellebye

Modtaget 60 point
Dato : 12-01-04 13:22

Prosonic er et Taiwansk firma og Schneider er tysk. Ingen af dem er "underfirmaer" til nogle af de "mere kendte" mærker.

Jeg tvivler på at du kan bruge universalbetjeningen til disse to mærker.
(Ikke for at gøre dig ked af det.)

mvh
ellebye

Kommentar
Fra : m1968m

Dato : 12-01-04 13:25

Enig, mit råd til dig er at gå ned i Netto med din bon, og få penge retur. Det plejer der ikke at være nogle problemer med (i Netto).
Hvis du stadig mangler en universal fjernbetjening, så prøv evt. i El-giganten, Electric City el. lign.

/Michael

Kommentar
Fra : dreyer

Dato : 12-01-04 14:42

Jeg anbefaler en programmérbar fjernbetjening, for så er man da sikker på det virker. Se f. eks. www.fjernbetjeninger.dk
De fleste af dem er nogle dyre apparater, men Marmitek har lavet en til "kun" ca. 329 kr. (så vidt jeg husker), og selvom det ikke er verdens bedste fjernbetjening (lad os bare sige at man skal vænne sig til den), så er det et okay køb, hvis man er træt af at have en skov af fjernbetjeninger til at ligge og flyde på sofabordet. Desuden kan denne fjernbetjening også fjernstyre lys og computer, så fremt man køber ekstra-udstyr til dette.

Hilsen
Dreyer

Godkendelse af svar
Fra : Gambrinus

Dato : 13-01-04 13:12

Tak for svarene alle 3.
Denne fjernbetjening har også indlæringsfunktion så jeg kan bruge den alligevel.
Det eneste der er spændende er hvor meget hukommelse den har men det finder jeg jo ud af, hvis jeg når loftet, når jeg programmerer den.
Jeg har en 5 i 1 fjernbetjening i forvejen men der er det kun den ene kanal, der kan programmeres fra den originale fjernbetjening.
Så jeg er godt tilfreds med denne selvom der ikke findes koder for lige mit tv.
Gambrinus