/ Forside/ Teknologi / Hardware / Bundkort / Spørgsmål
10  srhansen 945
ramproblemer med epox 8K3A+ bundkort
Fra : shivz
Vist : 190 gange
50 point
Dato : 08-01-04 08:59

Jeg har i et års tid kørt med en enkelt ramklods ( 256 mb pc2100 184-pin 266) og har nu købt en klods til (af nøjagtig samme slags, mærke osv). Jeg kan imidlertid ikke få maskinen til at bruge mere end én. Har prøvet at bytte rundt på placeringen af klodserne, men resultatet er det samme - den kan kun finde én. Klodserne virker begge to, har testet dem hver for sig. Bundkortet skulle kunne tage op til 3gb ram (fordelt på 3x 1gb), så kan ikke helt forstå, hvorfor jeg har et problem nu. Er pige og fatter nada - håber nogen fatter mere? :) Har desværre ikke points til at give mere end 50 for svaret ... :/

-shivz

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 08-01-04 11:40

Ved ikke om det netop er dit problem, men visse bundkort har problemer med RAM typen således der f.eks ikke kan sidde 2 singlesided ved siden af hinanden, men godt to doublesided eller omvendt.
Singlesided/doublesidet hentyder til de små chips på siden ad RAM klodsen.
Læs evt. bundkortsmanualen om RAM, har du den ikke så find producenten på nettet de har n ok en manual til download.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 08-01-04 11:55

Jeg kan se at manualen
http://www.epox.nl/manuals/mu-8k9a3%2B10.pdf
ikke beskriver det nævnte fænomen, men der er beskrevet ennhel del om RAM specifikationer, kig godt på det.

Accepteret svar
Fra : BjarneD

Modtaget 50 point
Dato : 08-01-04 12:02

Du kan bruge AIDA til at læse systemoplysninger på din PC så du kan se hvad din RAM klods egentlig er for en størrelse.
Find den her: http://www.aida32.hu/aida-download.php?bit=32
Held og lykke med opgraderingen

Godkendelse af svar
Fra : shivz

Dato : 08-01-04 12:21

Tak for, at du gad tage dig tid til det her :) Prøver at kigge på det. - Shivz

Kommentar
Fra : shivz

Dato : 08-01-04 13:15

Haha ... det må være en pigeting, men det viste sig, at jeg ikke havde trykket ramklodserne ordentligt fast ... det skal åbenbart ikke kun sige "klik", men "klikKNAS".

-shivz

Kommentar
Fra : shivz

Dato : 08-01-04 13:15

Haha ... det må være en pigeting, men det viste sig, at jeg ikke havde trykket ramklodserne ordentligt fast ... det skal åbenbart ikke kun sige "klik", men "klikKNAS".

-shivz