/ Forside/ Karriere / Job / Jobsøgning / Spørgsmål
10  bluesky 305
Scor.dk Incasso
Fra : Rodam
Vist : 897 gange
100 point
Dato : 05-01-04 21:35

Hej Allesammen!
Jeg har, for at prøve det, meldt mig ind i Scor.dk.
De skriver til mig, at mit medlemsskab kun gælder i 14 dage, medmindre jeg indbetaler 399,-kr. Så vil jeg blive slettet.
Ellers vil medlemsskabet vare i 12 mnd.

Det beløb kan jeg indbetale, med det eftersendte girokort, på posthuset.

Efter de 14 dage synes jeg desværre, at det er noget lort, og vælger derfor ikke at indbetale pengene.
Jeg betragter derfor mig selv, som en person der har prøvet varen, men ikke er tilfreds og varen nægtes købt.

Men nej.
De sender den ene rykker efter den anden med flere og større gebyrer på.
De truer med incasso og efterfølgende registrering i Danmark største kartotek: RKI.
Det sidste træk de gjorde, var at forstyrre mig ved at ringe kl. 19.00 (til trods for at jeg kun kunne træffe dem 9.00-16.00).
Det undrede jeg mig over, og spurgte så, hvor meget han fik i overtidsbetaling. Intet fornuftigt svar.

Kan det virkelig passe? Skal jeg betale 1.000,- kr for noget jeg aldrig har brugt? Eller for 14 dage?
Hvem er på dybt, dybt vand her? Dem eller mig?
Hjælp!

Mvh Rodam

Kommentar
Fra : casarsigne

Dato : 05-01-04 21:39

Prøv at ringe til forbrugerstyrelsen og hør om de må dette, de må næsten vide besked
held og lykke.

Accepteret svar
Fra : Uffe29

Modtaget 110 point
Dato : 05-01-04 21:54

Jeg har prøvet det nøjagtig det samme, men de har dog ikke kontaktet mig telefonisk og jeg mener faktisk at det er ulovligt.
Men hvis jeg var dig ville jeg skrive et brev og forklare situationen og sende det anbefalet. Det er ganske vist nogle "lorte-penge" at komme af med (ved ikke hvad det koster) men det fortæller dem at de ikke har en sag.

At ringe kunderne op er i denne branche meget ømtåleligt og jeg kunne forestille mig at en stor del vælger at betale så 5 minutters arbejde giver dem en god hyre

Du kan få gratis telefonisk rådgivning hos forbrugerstyrelsen på telefon 70 13 13 30 (mandag - fredag kl. 9 -12 og torsdag tillige fra 15 -19)

Kommentar
Fra : henrikdj

Dato : 05-01-04 21:56

Hej,
Jeg ville foreslå at du gik ind på http://www.familieadvokaten.dk/ . Du skal lige registrere dig som bruger (gratis) og du kan så stille dit spørgsmål der (under menupunktet 'Brevkasse'). Jeg fik selv svar forbavsende hurtigt da jeg anvendte dette.
mvh
Henrik

Kommentar
Fra : copycatDK

Dato : 05-01-04 22:35

Du kan aldrig komme til at betale 1000kr i det at det højst tilladte rykkergebyr er 100kr og må højst udsendes 3 gange.

Citat:
Der kan kræves et rykkergebyr på højst 100 kr. inkl. moms for hver rykkerskrivelse, dog højst for 3 skrivelser vedrørende samme ydelse. Har skyldneren inden for en sammenhængende periode til stadighed været i restance vedrørende samme skyldforhold, kan der uanset 1. pkt. højst kræves rykkergebyr for 3 skrivelser vedrørende restancerne i den pågældende periode. Der kan kun kræves gebyr for rykkerskrivelser, som er sendt med mindst 10 dages mellemrum.

Se mere her: http://147.29.40.90/DELFIN/HTML/A2001/0046230.htm

Eller her:http://www.familieadvokaten.dk/Lovsamling/Renteloven.html

Kommentar
Fra : bibsamie

Dato : 05-01-04 23:20

du kan ikke blive registreret i RKI førend en advokat har indledt en direkte inkassosag, og heller ikke hvis beløbet er under en bagatelgrænse på 1.000.- kroner
mvh
per

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 06-01-04 00:47

Som alle andre varer man køber på internettet gælder helt specielle regler.
Man han som udgangspunkt 14 dages fuld returret, desuden gælder købelovens almindelige bestemmelser at hvis en vare ikke lever op til hvad man har lovet, kan handlen gå tilbage.
Dette gælder også for tjenesteydelser.

Du skal skrive anbefalet til dem og redegøre for, at den vare du har købt, ikke lever op til de lovede forventninger. På den måde "kaster du bolden" tilbage til scor.dk som så skal bevise at varen faktisk er i overensstemmelse med det lovede.

De kan love dig bål og brand, og true med alverdens ulykker, men røre dig, nej.

mvh
ellebye

Kommentar
Fra : Misteryman

Dato : 06-01-04 01:24

der er en bestemt måde at sikre dig på.. Har du ikke sat en underskrift på et stykke papir, så har du INTET på dig. Så hvis ikke du har underskrevet en kontrakt, så sig til dem at de må sende dig en kopi af den kontrakt, de åbenbart mener at du har underskrevet. Så skal de nok klappe i.

MEN, har du først fået skrevet under, så har du balladen.

Håber ikke du har skrevet noget

Kommentar
Fra : henrikkatholm

Dato : 06-01-04 01:53

Lige som en kommentar til ovenstående. "Digitale aftaler" er lige så gældende som skriftlige!! Der er dog spørgsmålet om bevisbyrden, men den har de jo forholdsvist nemt ved at løfte

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 06-01-04 02:05

Altså lige med den undtagelse, at varer købt via internettet har man altid 14 dages returret, hvilket man ikke har i en almindelig butik.

Godkendelse af svar
Fra : Rodam

Dato : 06-01-04 07:18

Tak for svaret Uffe29.

Kommentar
Fra : Rodam

Dato : 06-01-04 08:01

Tak til jer alle. Jeg venter nu svar og følger op på emnet når det kommer.

Kommentar
Fra : Rodam

Dato : 06-01-04 08:02

Hvad gør man for at give jer andre point?

Mvh Rodam

Kommentar
Fra : mango

Dato : 06-01-04 08:36

Hej Rodam
Du kan kun give én af deltagerne af denne tråd point! De andre må nøjes med takken...og det er også helt fint!

Det eneste man kan gøre er at oprette en ny tråd og derved give point dér...

Venlig hilsen
Mango

Kommentar
Fra : Uffe29

Dato : 06-01-04 11:17

Tak for point
Håber det lykkedes for dig

Kommentar
Fra : danielskovmand

Dato : 07-07-04 15:23

Hej Rodam

hvordan gik det så ??

Kommentar
Fra : dirken12

Dato : 19-07-04 19:17

Har lige oplevet noget lignende med handel via internettet. Kan oplyse at de 14 dages returret ikke gælder handel via internettet, når sælgers normale forretningssted er internettet, desværre.