/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / DOS / Spørgsmål
10  Dark_Magi.. 230
xcopy igjen
Fra : thewolf
Vist : 727 gange
100 point
Dato : 01-01-04 17:59

Hei, og godt nytt år til dere alle

Noen som kan si meg hvifor denne ikke virker

beskjeden er ugyldig antall parameter

xcopy c:\Documents and Settings\thewolf\Favoritter e:\Kopi\Favoritter /s /d /i

Og når eg prøver denne her

xcopy c:\*.* e:\kopiwin /s /d /i så får eg til svar : Brudd på delingstillatelser

Kjører win xp sp1

Takker for svar

Thewolf

Kommentar
Fra : technet

Dato : 01-01-04 18:38

det er fordi du skriver det som lange filnavn og din kommando skal se sådan her ud som er kortefilnavn

xcopy c:\docume~1\thewolf\favori~1 /h /e e:kopi\Favoritter

men du kan altid skrive xcopy /? få at få hjælp

Kommentar
Fra : BertelBrander

Dato : 01-01-04 18:58

Man skal bruge "" om stier med mellemrum, følgende burde virke:

xcopy "c:\Documents and Settings\thewolf\Favoritter" e:\Kopi\Favoritter /s /d /i

Kommentar
Fra : thewolf

Dato : 01-01-04 19:42

Hei igjen
Har nå prøvt begge to og de virker bra, unntagen at den spør om eg vil overskrive filene uansett om eg har denne her

xcopy "C:\Documents and Settings\thewolf\Lokale innstillinger\Programdata\Identities\{FD1EFC98-7ED0-48E1-930D-6E7E23372395}\Microsoft\Outlook Express" e:\suppa\mailkopi /d /h /e /i /s

Og den nekter å kopiere alt ennå, sier noe om brudd på delingstillatelsen

xcopy c:\*.* e:\kopiwin /s /d /i

Accepteret svar
Fra : BertelBrander

Modtaget 100 point
Dato : 01-01-04 20:43

Du skal bruge /Y hvis ikke du vil spørges om at overskrive filer.

Man kan ikke kopiere alle filer fra C:\, der findes filer der ikke kan læses af xcopy eller andre programmer. Man kan f.ex. ikke læse pagefile.sys (side/page filen).

Kommentar
Fra : thewolf

Dato : 01-01-04 21:21

Hei igjen og takk

Så er der et siste spørsmål, hvem skal eg gi poengene til, synes begge to burde få poeng, er dette muligt ??

Godkendelse af svar
Fra : thewolf

Dato : 01-01-04 22:33

Takk for svaret BertelBrander.