/ Forside/ Interesser / Videnskab / Filosofi / Spørgsmål
10  ans 370
er vi alene?
Fra : reve
Vist : 551 gange
37 point
Dato : 28-12-03 12:13

findes der liv på andre planeter?

Kommentar
Fra : viskinge

Dato : 28-12-03 12:32

Sansynligheden taler for, at der er.

Godt nytår

MVH

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 28-12-03 12:41

Ikke helt enig med Viskinge.

Hvis verdensrummet er tilnærmelsesvis uendeligt, og kombinationerne for at liv kan eksietere er endelige, ja, så burde der, i teorien, være tilnærmelsesvis uendeligt mange andre steder hvor der er liv.
Spørgsmålet er blot at bevise teorien, og her er det mere en trossag end en videnskabelig afklaring.

Mvh
Ellebye, samt godt nyt år.

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 28-12-03 12:42

Skynder lige at rette mig selv, HELT enig med Viskinge.
Sorry.
Ellebye

Accepteret svar
Fra : bentjuul

Modtaget 47 point
Dato : 28-12-03 12:45

Ja jeg tror på liv andre steder når vi bevæger os udenfor vort eget solsystem. Nu har astronomerne fundet mere end 100 planeter om andre stjerner, og det er stjerner der befinder sig tæt på os og når man så tager i betagtning hvor stor vores egen galakse Mælkevejen er, så må der være måske millioner af planeter.
Ser du så på universet, hvor der er mange millioner galakser så stiger antallet af planeter astronomisk.
Spørgsmålet er mere om vi møder/finder liv. Med den teknik som vores generationer kender finder/møder vi det ikke. Dertil er afstandende for store.

bentjuul

Godkendelse af svar
Fra : reve

Dato : 28-12-03 13:15

Tak for svaret bentjuul.
Ganske enig venlig hilsen og godt nytår Reve

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 28-12-03 13:19

Selv tak Reve, men et spændende emne, at følge, drøfte og filosofere over.

Glædelig

bentjuul

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 28-12-03 13:24

Det var godt nok kort tid, du lod spørgsmålet være åbent før du lukkede det hvorfor???

Det kunne da tænkes at andre havde andre meninger som var lige så relevante.

ellebye

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 28-12-03 13:32

Søg i Krak og du får svar.