/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Computeren fryser under opstart
Fra : jeppebarckman1
Vist : 417 gange
75 point
Dato : 27-12-03 02:17

Hej

Jeg har oplevet nogle problemer med min nye computer.

Under opstart stopper den nogle gange lige før den skal tælle hukommelsen op. Problemet er der hyppigst når computeren har været tændt længe og herefter slukket et par timer. Når jeg så vil tænde den igen vil den ikke starte op.

Jeg har også fået en meddelelse om programfejl

"NSBLNetConn: msmsgs.exe - Programfejl
Instruktion ved "0x68e09a56" refererede hukommelse ved "0x019e0424"
Hukommelsen kunne ikke "read"

Har I en forklaring på mit problem. Kunne det være en fejl i hukommelses chippen?

På forhånd tak
Jeg har en Pentium 4 2,66 mHz 512MB ram. Windows XP Home

Kommentar
Fra : Uffe29

Dato : 27-12-03 02:20

Sikkert defekte ram

Kommentar
Fra : birger100

Dato : 27-12-03 09:53

Jeg har engang oplevet et meget ligende problem, og et kunne løses ved at få ramblokken byttet.
Hvis du har mere end en ram blok i er der sikkert kun en der er i stykker, idet "0x019e0424" refererer til en ram blok.
Det kan dog være svært at sige hvilken ram blok det er, men du kan prøve at fjerne den ene (hvis du har mere end en) og kører uden den.
Eller kan jeg anbefale at du sender ramblokken tilbage til forhandleren.

Mvh.
Birger

Kommentar
Fra : Olle_hansen

Dato : 27-12-03 15:36

du kan hente et program til at teste dine RAM, hvis du tror, det er problemet...: http://memtest86.com/