/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / DOS / Spørgsmål
10  Dark_Magi.. 230
Lyd i DOS
Fra : Tri
Vist : 427 gange
50 point
Dato : 24-11-03 20:41

Jeg kan ikke få "Beyond Wolfenstein II (DOS)" til at køre med lyd via lydkortet (Realteck AC'97), kun med kabinet-højtaleren!
Jeg vil ikke bruge programmer til at emulere lyd i DOS, men hellere lave en bat fil til min pif fil, således at jeg kan afvikle lyd i DOS!
Er der nogen som ved hvordan man gør dette?

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 24-11-03 20:51

Du kan få din pif fil (windows) til at kalde/pege på din bat fil (DOS). Ikke omvendt. Skal du have lyd i DOS skal du bruge kortets DOS driver som kaldes fra config.sys/autoexec.bat

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Tri

Dato : 24-11-03 20:54

Det vil jeg prøve!
Virker det også på en W2K?

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 24-11-03 20:57

Jamen Wolfenstein II er det ikke et ret nyt spil der er skrevet til Windows, tror du ikke du bare skal køre et setup program inde i mappen Wolfenstein II, eller setupsnd (sound)?
Ellers er en del dos "blade" frigivet, blandt andet denne: startdos_01-65.pdf
Den forklarer hvordan de laves.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : Tri

Dato : 24-11-03 21:06

Hej Palle! "Wolfeistein II" er et gammelt DOS spil fra ca. Win 3.11 tiden! Det du tænker på er sikkert "Return to Castle Wolfenstein" som er lavet til Windows!
Jeg vil kikke på disse "blade" for at se om der er noget, som jeg kan bruge!

Accepteret svar
Fra : molokyle

Modtaget 60 point
Dato : 24-11-03 21:13

Når jeg kører Beyond Wolfenstein II (DOS) Sætter jeg i min genvej til : Egenskaber->Program->Avanceret flueben ved den specielle DOS konguration og bruger en opsætning med HIMEM og EMM386 noems, PLUS mouse og lydkort drivere.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 24-11-03 22:08

Men hvis du kører WinXP, kan du da bare højreklikke på genvejen, under egenskaber kompatibilitet vælge at køre spillet som Win 95,
Eller Win98. Jeg kørte da spillet fint med min Win 98, og mener da bestemt der var normal lyd på.
VH Palle Hansen

Godkendelse af svar
Fra : Tri

Dato : 24-11-03 22:38

Tak for svaret molokyle.

Jeg vil bruge dit svar som løsnong på mit problem!

Tri