/ Forside/ Interesser / Helbred / Slankekure / Spørgsmål
10  briani 560
Atkins vægttabsvenner??
Fra : mia23
Vist : 1036 gange
5 point
Dato : 24-11-03 15:25

Hejsa
Jeg er startet på atkins kuren, men synes jeg mangle nogle at snakke med/skrive med om erfaringer, opskrifter med mere.
Er der nogle der er friske, kan vi jo starte vores egen lille gruppe???

Kommentar
Fra : VLA

Dato : 25-11-03 19:51

Hej Mia.
Jeg er også på Atkins og har været igang i 3 uger. Der er meget man skal vide og fordi kuren er så anderledes end man er vant til, ikke fedtfattig, så er det godt at suge viden så mange steder fra som mulig, så jeg er med.

Kommentar
Fra : mia23

Dato : 25-11-03 21:37

Super
hvor meget har du tabt dig indtil videre?
Jeg er som sagt lige startet ( igen!! er faldet i et par gange, fordi jeg har en enorm svaghed for pizza ) Søger efter lidt opskrifter... har du nogle gode ideer?

Kommentar
Fra : VLA

Dato : 27-11-03 20:21

Hej igen.
Jeg kar tabt et kilo om ugen og det er ikke helt så meget, som jeg har hørt, at andre kan tabe sig, men jeg kan se, at jeg taber fedt i stedet for vand, som man gør på andre kure. Jeg har især tabt mig på lårene og rø.. ups numsen og det er da noget bedre end at smide tre kilo vand og så kan man kun se et vægttab i ansigtet.
Med hensyn til opskrifter har jeg endnu ikke kastet mig ud i de helt store kogekunster men leder næsten dagligt på nettet efter inspiration. Jeg bruger mest to amerikanske sider.
Atkins.com er en meget professionel side med mange gode og grundlæggende vigtige oplysninger. De har også opskriftsider, men mange af opskrifterne indeholder atkins-koncernens egen produkter, som vi jo ikke har adgang til her i Europa. Jeg ved ikke om de sender varer over dammen, men der er mulighed for at skrive og spørge om alt muligt og man får svar i løbet af et par dage, så på den måde virker det godt nok.
Den side jeg bedst kan lide at bruge nu, hvor jeg er kommet lidt igang er:lowcarbluxury.com. Det er en pige, der selv er igang, der har lavet en flot side. Det er lidt mere afslappet end den anden side og der er mange gode opskrifter. Hvis man gerne vil bage, kan man bruge soyamel ( har jeg hørt, har først købt det idag. 20 kr for 500g i en helsebutik). Brødet skulle efter sigende blive lidt kageagtigt fordi det hæver med bagepulver i stedet for gær, men hvis du kan vænne dig til det er pizzaen jo reddet, for du må gerne spise tomater, kød og ost, så prøv dig frem og se om det virker for dig.
Hvis du er interesseret i flere links, så find søgemaskinen google.dk. Indtast atkins og forbered dig på at bruge timer foran computeren. Ikke fordi den er langsom til at søge, men fordi du får mange resultater, så der skal nok være noget du kan bruge.
Jeg skal nok vende tilbage, når jeg har forsøgt mig med soyamelet, men der er ikke så meget andet at gøre end bare at prøve sig frem. Der er meget sukkerfri slik, men det er dyrt, så et tip er kokoskugler ( havregrynskugler oversat til atkins). Kokosmel, smør, sukkerfri kakao, sødemiddel og lidt essens, så er den hjemme. De bliver bedst, hvis du kan lade dem være til dagen efter. Når man først har sagerne i huset, er det nemt og hurtigt at lave lidt sødt af den slags.

Kommentar
Fra : mia23

Dato : 27-11-03 20:53

Jeg kender godt alle de sider du snakker om, har også købt atkins egen kogebog. +en masse andre low carb bøger. Jeg kunne godt tænke mig at finde nogle mere danske opskrifter, og ja mange af opskrifterne man finder på nettet, skal man bruge atkins egne ingredienser, eller nogle andre, der er lidt svære at få fat i.
Der findes en del engelske butikker på nettet hvor man kan købe atkins produkter, der skal man vist ikke betale ekstra (told og sådan ) fordi det er indenfor EU.
http://www.low-carb.org.uk/links.htm ,
Jeg har prøvet at lave et low carb brød med soyamel, det smagte ikke særligt godt. Jeg har også prøvet at lave pandekager med soyamel, og soyaproteinpulver, det var heller ikke sagen , soya har en ret dårlig smag efter min mening. Så nu har jeg lige investeret i noget proteinpulver med vaniliesmag, og vil prøve mig frem med det og mandelmel. Ellers må jeg jo bare undvære.
Jeg så også nogle herinde der har skrevet om en chokoladekage, den har jeg tænkt mig at prøve. Den lyder meget go.
Tillykke med det tabte kilo, det er bare super , håber også snart jeg kan mærke en forskel, men man må jo have lidt tålmodighed.

Kommentar
Fra : hunrejen

Dato : 06-01-04 13:34

hej tøser jeg vil også gerne være med... men tænkte på om vi ikke kunne skrive sammen mere privat...f.eks på vores email adr. jeg kunne ihvertfald godt tænke mig at give/modtage opbakning og viden sådan mere personligt...
gitte

Kommentar
Fra : mia23

Dato : 06-01-04 14:31

den er jeg med på min mail er fashionwear@tele2adsl.dk
Mange hilsner
Mia

Kommentar
Fra : hunrejen

Dato : 08-01-04 12:57

hej mia..
har prøvet at skrive til dig men min mail bliver sendt retur...
Kan du ikke prøve at skrive til mig istedet...
Hunrejen@ofir.dk

gitte

Kommentar
Fra : nysen

Dato : 08-01-04 21:10

Hej med jer

Jeg er også interesseret i at være med, men ville det ikke være nemmere hvis man oprettede en gruppe et sted, så man kun skal skrive til en adresse... det kan jo være det går hen og bliver en populær gruppe, og så er der mange at skrive til :)

Kommentar
Fra : mia23

Dato : 08-01-04 21:22

Jo det var da en meget god ide, men hvor skulle det være??

Kommentar
Fra : hunrejen

Dato : 08-01-04 21:38

ja jeg er med på ideen...smiler...men hvor??

Kommentar
Fra : nysen

Dato : 08-01-04 21:45

Hvad med groupcare? www.groupcare.dk ..der er jeg allerede medlem af indtil flere grupper :)

Kommentar
Fra : hunrejen

Dato : 09-01-04 08:35

jamen lyder fint... vi kalder vel bare gruppen det samme som her...
gider du at oprette den??
god fredag til jer begge...

Kommentar
Fra : hunrejen

Dato : 10-01-04 15:03

jeg har oprettet en gruppe...
http://www.groupcare.dk/da/group.asp?groupid=426860 ..........her er det direkte link

Kommentar
Fra : nysen

Dato : 10-01-04 21:33

Godt nok...for jeg kunne ikke komme ind da jeg ville

Kommentar
Fra : lilleA

Dato : 12-02-04 12:35

Hej alle atkins venner. Jeg har selv været på Atkins i 3 uger. Har tabt tre kg. Havde også forventet et større vægttab...suk. Jeg vil også gerne være med.
Hej fra lilleA

Kommentar
Fra : hunrejen

Dato : 12-02-04 12:44

så skal du gå ind på www.groupcare.dk og finde os der... vi hedder atkins vægttabsvenner ligesom her.
glæder os til at få dig med i klubben.
gitte

Kommentar
Fra : lilleA

Dato : 12-02-04 12:57

Tak. Jeg har allerede meldt mig til.
Hej fra lilleA