/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Gamecube eller Playstation 2
Fra : Nikolaus
Vist : 414 gange
50 point
Dato : 19-11-03 20:32

Hej derude.

Jeg skal, som så mange andre, til at vælge en julegave. Den jeg taler om her, er til min søn på 6 år.

Jeg ved at han vil blive glad for en spillekonsol {af en art}, men hvilken skal det være?

Jeg har reduceret mulighederne til to typer:

-Gamecube
-Playstation 2

Jeg har før stillet et lignende spørgsmål, men her er spørgsmålet mere specifikt om disse to produkter.

Der er tre specifikke oplysninger jeg ønsker jeres feedback på:

-Spil udbud til børn 6-8
-Kvalitet på spil og maskinerne i forhold til hinanden
-Generelle erfaringer i vil dele (positivt/negativt)

Vh
Nikolaus

Accepteret svar
Fra : joniaya

Modtaget 50 point
Dato : 19-11-03 22:36

Hej Nikolaus.

Jeg har selv gennem en masse år været meget optaget af konsollerne, og synes derfor jeg efterhånden har skrabt en hel del erfaring sammen derindefor..

Hvis jeg personligt skulle kunne vælge for dig, så ville jeg bestemt tale for Playstation 2.
Den har for det første (synes jeg) det største udbud af børnespil, (her tænker jeg platformsspil, puslespil osv) men foruden det har sony også i takt med at deres segment for playstation har udvidet sig, givet sig i kast med nye typer af hardware til deres playstation2. Dette giver derfor ganske gode udviklingsmuligheder, og derfor tror jeg, at playstation2 er og bliver ved med at være en af de konsoller der som den gamle nintendo stadig er populær i visse kredse, selvom det er mere end 20 år siden den udkom.

Kvaliteten af spil er åbenlyst ret høj. Hvis du interesserer dig, og har lyst til at læse, så kan jeg henvise dig til http://games.jubii.dk - Hvor du med sikkerhed kan læse om nogle af de lidt lettere børnetilgængelig spil (a dogs life) (bionicle the game) osv osv. Kvaliteten af spillene er meget høj, holdbarheden er i top og underholdsningsværdien af spillene er også uhyre effektiv.

Mine egne erfaring er således; jeg vandt en gamecube i en konkurrence, havde den en måned og solgte den igen. Købte en playstation 2 med 3(!) spil for det samme som jeg solgte min gamecube for. Dette siger lidt prisen i forhold til Gamecuben.

Desuden vil det med tiden sikkert også blive muligt at få chippet sin Playstation2 så du eventuelt kan brænde en backup af dine originale spil, også bruge backupen på din egen playstation.
Disse modchips er dog ikke rigtigt fremme på playstation2, men det skal nok komme.

Når din søn så er blevet lidt ældre, så vil han stadig kunne bruge sin playstation2 til nyere og nyere ting. Det nyeste skud på stammen er muligheden for onlinespil, og dette siger jo ikke så lidt taget i betragtning, at det er en konsol. :)

Jeg håber jeg har hjulpet dig lidt på vej, eller skal du være meget velkommen til at skrive igen.

Godkendelse af svar
Fra : Nikolaus

Dato : 21-11-03 08:05

Tak for svaret joniaya.

Du har hjulpet mig på vej, ved at bekræfte mine antagelse.

Men jeg har dog et spørgsmål:

- Hver meget solgte du din Gamecube for? - Du fortæller at du kunne købe en PS2 for samme beløb du solgte for.

De priser jeg har set viser, at NGC koster omkring 800 kr. og PS2 omkring 1800, med dvd + spil.

Tak for din respons.

Nikolaus

Kommentar
Fra : joniaya

Dato : 21-11-03 09:42

Jeg solgte min GC for 3600 incl et spil dengang konsollerne havde været fremme i lidt over en måneds tid.

Jeg købte så derefter i Fona tror jeg, en sampak med en playstation 2 3 spil, memory card og et joypad for 3500, så der var faktisk penge i overskud.

Gamecuben var på det tidspunkt en hel del dyrere end den Playstation.

Men husk på, det var dengang konsollerne lige var kommet frem så der var prisniveauet ret meget anderledes end idag. =)

Kommentar
Fra : joniaya

Dato : 21-11-03 09:43

Jeg solgte min GC for 3600 incl et spil dengang konsollerne havde været fremme i lidt over en måneds tid.

Jeg købte så derefter i Fona tror jeg, en sampak med en playstation 2 3 spil, memory card og et joypad for 3500, så der var faktisk penge i overskud.

Gamecuben var på det tidspunkt en hel del dyrere end den Playstation.

Men husk på, det var dengang konsollerne lige var kommet frem så der var prisniveauet ret meget anderledes end idag. =)

Kommentar
Fra : Nikolaus

Dato : 21-11-03 11:06

Okay

Kommentar
Fra : joniaya

Dato : 21-11-03 12:13

Og undskyld for spam, men skolens internet kører ikke særligt stabilt, og jeg troede faktisk min browser var crashet.

Kommentar
Fra : gorfy

Dato : 08-05-04 14:31

*Playstation2 RULZe*
helt klart ps2 du for fart fed grafik og lyd og vis du programmer i linux ved du hvor meget det betyder så bare det at der er så meget hardware til den og der bliver hele tiden udvikled noget nyt og du bhøver ikke at opgrader den hver månden ligesom du skal på pc'en og xgryden giver jeg ikke meget for men vis andre gerne vil spil på den så værsågo