/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Lokal historie / Spørgsmål
10  f.larsen 510
Hoe-Klerkegade Kbh.
Fra : maslas
Vist : 380 gange
120 point
Dato : 15-11-03 12:22

Mon der er nogle der kan hjælpe om oplysninger om en klunser som blev kaldt " Kræn Hoe " , hed enten Thomassen eller Hoe ? , boede i Klerkegade , København og havde muligvis en forretning der , skulle være en gammel mand i 1950 , skulle være en
" særling " .
Hilsen Maslas

Kommentar
Fra : HoppeLarsen

Dato : 17-08-06 12:51

Jer er opvokset i kvarteret. Da de i sin tid rev nogle gamle huse ned i Klerkegade, dukkede der nogle gamle hollandske kakler op på væggene i et af værelserne. Jeg legede i kvarteret med mine kammerater og vi gik ind og ud af husene mens nedrivningen stod på. En af mine venner som boede i Borgergade havde en far som kom i Cafe Borgerly og han omtalte denne Kræn Hoe. Vi drenge så ham af og til når han klunsede. Vi vidste hvem han var af omtale. Vi syntes han var en meget gammel mand hvad han formentlig også var.Han var en rar gammel knark. Der var ikke noget ondt skabt i ham. Men han var en særling uden nogen tilknytning til nogen, tilsyneladende.
Jeg ved ikke noget om hans skæbne da jeg kun kendte ham som en gammel mand.
HoppeLarsen