/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / DOS / Spørgsmål
10  Dark_Magi.. 230
kopiering i DOS
Fra : bamses
Vist : 730 gange
25 point
Dato : 11-11-03 22:52

hej med jer!
jeg har været ude for at have brug for at kunne kopiere en hel disk til en anden disk , i DOS hvordan gør man det, og findes der DOS programmer der kan det?, jeg kender Norton Ghost, men det er ikke lige den slags program jeg leder efter.
jeg mindes der var en DOS kommando er hed XCOPY, men kan den bruges, og i så fald hvad er parameterne til kommandoen?
Venlig hilsen Bamse

Accepteret svar
Fra : linuxrules

Modtaget 35 point
Dato : 11-11-03 23:00

Hvis dine data er på c og du vil kopierer det hele til eks d skal du skrive xcopy c:\*.* d: /e /h /k /y det skulle være det
/e Kopierer mapper og undermapper, også tomme mapper.
/h Kopierer også skjulte filer og systemfiler.
/k Kopierer attributter. Normal Xcopy nulstiller attributter
for skrivebeskyttet.
/y sørger for at du ikke skal trykke j enter for hver enkelt fil

Kommentar
Fra : bamses

Dato : 11-11-03 23:06

tak for svar, men jeg tænkte om der fantes nogle DOS programmer, som kan det samme f.eks Disk Copy Fast det kan hvist kun kopiere disketter, eller hvad?
Vh Bamse

Godkendelse af svar
Fra : bamses

Dato : 11-11-03 23:11

Tak for svaret linuxrules.