/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Valg af DVD medier til NEC 1300A
Fra : henrik59
Vist : 443 gange
50 point
Dato : 17-10-03 19:37

Jeg har for nylig købt en NEC 1300A brænder. Jeg synes, at markedet er noget
af en jungle, hvad dvd-medier angår, så jeg har svært ved at finde ud af,
hvilke mærker, der vil fungere i min brænder. Jeg har den seneste firmware
(1.08) installeret.
Samsungs CD-medier har jeg gode erfaringer med, kan jeg bruge Samsungs
DVD R/RW medier til min brænder? De koster mindre end det halve af de dyreste. Ikke at prisen er altafgørende, men er der tale om et ligeværdigt produkt, er der jo ingen grund til at betale overpris.
Er der nogen derude, der har erfaringer med NEC brænderen?

Kommentar
Fra : Favorite

Dato : 17-10-03 20:03

Jeg ved ikke, om du kan bruge Samsungs DVD R/RV til omtalte NEC 1300A brænder. Jeg vil anbefale dig at prøve Verbatim Super AZO Crystal, som er et både stabilt- og meget prisbilligt produkt.
M.v.h.
Leif

Accepteret svar
Fra : Favorite

Modtaget 60 point
Dato : 17-10-03 20:03

Jeg ved ikke, om du kan bruge Samsungs DVD R/RV til omtalte NEC 1300A brænder. Jeg vil anbefale dig at prøve Verbatim Super AZO Crystal, som er et både stabilt- og meget prisbilligt produkt.
M.v.h.
Leif

Godkendelse af svar
Fra : henrik59

Dato : 29-05-04 19:44

Tak for svaret Favorite.

Jeg har siden prøvet såvel Samsung 2x DVD-R og -RW og Verbatim 4x DVD-R og -/+RW. De fungere alle i brænderen. Jeg har dog haft nogle fejlbrændinger på Verbatim ved 4x hastighed, hvor jeg oplevede fejl på de sidste 5% af skiven. Ved 2x hastighed er der ingen problemer.

Samsung er lidt billigere, og jeg har ikke oplevet nogen kvalitetsforskel på de to mærker. Men måske er holdbarheden forskellig?